News

Tronsoanele groazei pe calea ferată! Trenurile au ajuns să meargă cu viteza melcului: 200 de km în 5 ore

03.02.2021 | 18:12
Tronsoanele groazei pe calea ferata Trenurile au ajuns sa mearga cu viteza melcului 200 de km in 5 ore
ADVERTISEMENT

FANATIK îți prezintă porțiunile groazei pe calea ferată! Concret, există în acest moment mai multe tronsoane unde trenurile circulă cu numeroase restricții de viteză. Pe unele se lucrează de ani de zile, pe altele, reparațiile abia au început. Rezultatul este același. Deocamdată, oamenii pierd ore întregi în trenuri care sunt la ani lumină de realitatea din Europa.

În primul rând, discutăm despre coridorul TEN-T, Predeal – Brașov – Sighișoara – Simeria – Frontiera cu Ungaria, un traseu pentru care autoritățile trebuie să facă ceva cât mai repede posibil.

ADVERTISEMENT

Ritmul lucrărilor pe acest coridor este, în prezent, unul foarte lent, ceea ce face dificilă preluarea unei părți din transportul rutier de mărfuri sau călători de către transportul feroviar.

Porțiunile groazei pe calea ferată română!

Culmea, lucrul acesta este solicitat în mod special chiar de către Uniunea Europeană în Cartea Albă, pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și descongestionarea traficului rutier și reducerea numărului de accidente rutiere.

ADVERTISEMENT
Sursa foto – facebook

O a doua porțiune care are nevoie imediată de schimbări este cea între Simeria și Arad. Conform CFR, aici se lucrează pe cei 141 de kilometri, dar întârzierile sunt unele foarte mari. Trenurile vor rula cu viteze medii de peste 100 km/h probabil din anul 2024.

În acest moment, viteza medie este de sub 50 km/h, ceea ce face ca întârzierile să fie la ordinea zilei pentru aproape fiecare tren în parte.

ADVERTISEMENT

Restricțiile de viteză, principala problemă a CFR-ului

Pe tronsonul Brașov – Sighișoara, adică pe o distanță de 129 km se circulă foarte greu din cauza restricțiilor de viteză. Pe două dintre cele trei secțiuni componente, au început lucrările de reabilitare, dar întreg parcursul ar fi gata, probabil, în următorii 5 ani de zile, dacă se păstrează ritmul actual de lucru.

Sursa foto – ALEXANDRU DOBRE / MEDIAFAX FOTO

În cei peste zece ani de când s-au început lucrările la Coridorul care va uni în final Curtici de Constanța s-a reușit modernizarea a peste 350 km între Predeal și Constanța. Cu toate acestea, tronsonul Braşov – Predeal care are o lungime de 27 km pare să reprezinte o adevărată muncă de Sisif.

ADVERTISEMENT

Trenurile parcurg distanța într-un timp cu 20% mai mare față de acum două decenii. Totul se întâmplă din cauza numeroaselor restricții de viteză în vigoare.

Peste 9 ore cu trenul până la Timișoara, 50 de minute cu avionul

Organizația patronală a societăților feroviare private din România spune că sunt deja 15 ani de când trenurile nu mai circulă pe linia directă București – Giurgiu, prima construită pe teritoriul Principatelor. Pe cei 96 km sunt preconizate investiții de peste 600 milioane euro, inclusiv reconstruirea podului de peste Argeș de la Grădiştea.

Deși ruta este una de o importanță deosebită, în mod special pentru transportul de mărfuri din zona Asia către Europa, autoritățile nu au găsit încă ritmul și banii pentru a accelera această lucrare. Vă reamintim că traficul este închis încă din 2005 spre Giurgiu prin Jilava – Gradistea – Gg Nord, ca urmare a ruperii podului peste râul Argeş.

Sursa foto – EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

O altă rută de pe urma căreia România ar putea câștiga multe este cea dintre Cluj Napoca și Budapesta. Nu se pot atinge viteze mari aici și pentru că cei 150 km care leagă Oradea de Cluj Napoca nu sunt electrificați. Ar fi a doua mare legătură feroviară transfrontalieră spre Europa.

Magistrala 900 București – Timișoara înseamnă o lungă și mare bătaie de cap pentru cei care aleg călătoria cu trenul. Garniturile CFR-ului parcurg, în prezent, cei 533 km într-un timp cu trei ore mai mare decât o făceau în urmă cu 25 de ani.

De altfel, în 1995, cel mai rapid Intercity parcurgea distanța în 6 ore și 25 de minute. Astăzi, un tren InterRegio străbate aceeași distanță în 9 ore și 35 de minute.

Harta CFR-ului, una plină de lucrări fără sfârșit

Linia Craiova – Calafat, considerată o legătură perfectă pentru traficul de marfă și pasageri între sudul României și nordul Bulgariei îi înnebunește pe cei urcați în trenuri. În prezent, CFR-ul parcurge în trei ore o distanță de doar 108 km.

Sursa foto – hepta.ro

Linia Suceava – Ilva Mică, adică tronsonul care face legătura între Moldova și Ardeal, vine și el cu mari bătăi de cap. Cei 191 km sunt parcurși, în prezent, în mai mult de 4 ore de către trenurile InterRegio și peste 5 ore de trenurile Regio.

Nu se termină aici – M 400, magistrala Brașov – Satu Mare, cu o lungime de 518 km, are mai multe secțiuni cu viteze maxime de 45 km/h. Și pe București – Sibiu, circulă doar patru trenuri directe pe zi cu timpi uriași. Astfel, cel mai rapid este trenul internațional IR 472/473, care parcurge distanța într-un interval de peste 5 ore.

ADVERTISEMENT