News

Tronsonul de autostradă pe care se lucrează în forță, s-a început și forajul tunelurilor. Când ar trebui să fie gata drumul

Constructorii se grăbesc să finalizeze șantierul de autostradă Margina - Holdea, de pe Autostrada A1 Lugoj - Deva. Șoferii din vestul României așteaptă cu nerăbdare
29.04.2025 | 07:17
Tronsonul de autostrada pe care se lucreaza in forta sa inceput si forajul tunelurilor Cand ar trebui sa fie gata drumul
Se lucrează intens la un anumit segment de autostradă. Foto: captură video YouTube frameD Future PRODUCTIONS/ colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

Se fac eforturi mari pentru a se finaliza șantierul de autostradă Margina – Holdea, de pe A1 Lugoj – Deva. Constructorii se grăbesc să termine lucrările, iar secretarul de stat în Ministerul Transporturilor promite că tunelurile vor fi finalizate curând.

Când ar trebui să fie gata drumul

S-a început în forță cu forajul „tunelurilor pentru urși” de peste doi kilometri, pe lotul Margina – Holdea. Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, promite că aceastea vor fi gata până la sfârșitul anului viitor.

ADVERTISEMENT

Singurul tronson care mai lipsește pentru a circula pe autostrada dintre Sibiu (Boița) și Nădlac II este lotul de nouă kilometri dintre Margina, Timiș și Holdea, județul Hunedoara. UMB, în asociere cu EuroAsfalt, din Bosnia și Herțegovina, lucrează la portalurile de intrare în cele două tuneluri, conform economedia.ro.

Această porțiune de autostradă a intrat în fază de șantier în anul 2023, însă lucrările au început în august 2024. Există o zonă protejată, podișul Lipovei, care a stârnit îngrijorări din partea organizațiilor de mediu. Astfel, proiectul Lugoj-Deva a întârziat.

ADVERTISEMENT

„Totul s-a blocat până acum 3 ani și întrebam domne’ ce se întâmplă cu acea bucată. Păi am primit de la UE că trebuie să facem pasaje pentru urși. Am sunat aici, în județul meu, să întreb pe cei de la Romsilva dacă exista urși în zonă, în acea perioada în 2017 nu erau urși”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, la începutul acestei luni, conform stirileprotv.ro.

Deși termenul de finalizare este 2027, constructorii se grăbesc și lucrează zi și noapte cu 700 de angajați și 300 de utilaje pentru a fi gata în 2026, așa cum arată termenul din PNRR.

ADVERTISEMENT

„Noi spunem de doi ani de zile că nu o să fie gata în 2026. De ce 2026? Este termenul PNRR având în vedere situația geopolitica actuală. În cel mai fericit caz acest tronson va fi gata în 2027. Pentru că vorbim de tuneluri care sunt excavate care ia cel pun un an, un an și jumătate. Dacă ai așteptat 20 de ani, mai aștepți încă doi”, a declarat Ionuț Ciurea, din cadrul Asociației Pro Infrastructură, conform sursei menționate.

ADVERTISEMENT