Concret, o aplicație mobilă care le arată românilor unde sunt reduceri la alimente între 40 și 80% poate să le facă viața mai ușoară tuturor.
Scumpirile la alimente îi stresează enorm pe români, care văd de la săptămână la săptămână cum prețurile pe rafturi cresc considerabil. Doar că, puțini știu că există o aplicație care îi ajută să economisească bani, dacă își doresc acest lucru cu adevărat.
Aplicația a fost gândită în mod special pentru a combate risipa alimentară, în condițiile în care românii sunt lideri la acest capitol, al cumpărăturilor făcute fără rost. Ce-i drept, aplicația identifică acele alimente care sunt aproape de a expira, deci sunt scoase de urgență la vânzare cu prețuri reduse de până la 80%, însă și aceste alimente pot fi consumate fără probleme.
Partea proastă e că aceste alimente nu pot fi livrate acasă, astfel că oamenii care identifică reducerile trebuie să meargă la magazinul respectiv pentru cumpărături. Din fericire aplicația arată toate magazinele partenere din zonă, care oferă reduceri, astfel că orice român poate să analizeze în detaliu ce oferte există aproape de casa sa.
Pe lângă magazine în această aplicație sunt introduse informații de la diverse supermarketuri, hipermarketuri, restaurante, magazine, brutării, cafenele şi hoteluri. Conform Antena 3, alimentele la reducere sunt disponibile pe principiul ”primul venit, primul servit, în limita stocurilor disponibile”.
Aplicația a fost dezvoltată de români și se numește Bonapp.eco, și conține deja peste 500 de parteneri comerciali din Cluj-Napoca și București, însă e în negocieri avansate cu alți parteneri pentru a se dezvolta în întreaga țară.
Potrivit datelor din aplicație, cel mai des comandate produse ieftine sunt dulciurile, urmate de produsele alimentare și de cele de panificație și patiserie, precum și produsele ready-to-eat și de meniuri.
„Analizând evoluția comenzilor într-un interval de 10 luni, am putut observa că odată ce au încercat Bonapp.eco, utilizatorii au devenit foarte rapid clienți fideli.
Există multe cazuri de utilizatori care de la două-trei comenzi în prima lună de folosire a aplicației au ajuns, chiar din luna a doua, la peste 10, apoi la 20-30 în cea de-a treia.
În general, soluția este rapid adoptată și este ulterior utilizată în mod curent. Avem inclusiv utilizatori „campioni”, cu peste 400 de pachete salvate, în mai mult de 250 de comenzi.
Din câte am observat, în general utilizatorii ajung clienți fideli ai unor comercianți ale căror oferte le urmăresc zilnic. Pentru unii dintre aceștia, aplicaţia reprezintă de asemenea o soluție pentru a scăpa de stocuri perisabile la finalul zilei”, a transmis Sînziana Perțea, Partner & Customer Success Senior Specialist.
Aplicația a fost lansată în România în 2021 de către Gregoire Vigroux, un om de afaceri francez stabilit în țara noastră de mai bine de 15 ani, deci afacerea poate fi considerată una autohtonă. Scopul principal al aplicației e de a combate risipa alimentară, potrivit creatorului.