Oficialii celor de la Universitatea Craiova au anunţat într-un comunicat emis luni, de la ora 19:48, aleasă astfel încât să simbolizeze anul înfiinţării clubului, că abonaţii vor avea şi putere de decizie în club:
„VOTEAZĂ PREȘEDINTELE ȘTIINȚEI!
Abonează-te pentru noul sezon competițional și îți vei putea exercita dreptul de a vota, în perioada 14 martie 2022 – 27 martie 2022, viitorul președinte al clubului nostru, cel care va conduce destinul Universității Craiova pentru următorii 2 ani.
Ne dorim ca acest nou pas în ascensiunea clubului să îl facem împreună. Pentru că Știința este echipa orașului, a comunității, în special a tuturor suporterilor și nu doar a unei singure persoane, în votul exprimat stă viitorul echipei tale de suflet.
Primul mandat va avea o perioadă de 2 ani, în timp ce viitoarele mandate vor fi pentru o perioadă de 4 ani. Abonații vor putea vota atât fizic, în Craiova, cât și online, prin intermediul unei platforme dedicate special.
Vom reveni în viitor cu absolut tot ceea ce înseamnă procedura de candidatură și votare, precum și cu obiectivele propuse pentru primul mandat.
Începând de vineri, 11 iunie 2021, clubul Universitatea Craiova lansează abonamentele pentru sezonul competițional 2021-2022. Abonații sezonului trecut își vor putea prelungi în mod gratuit abonamentele, fiind necesară plata unei taxe de producere și procesare a cardului în valoare de 10 lei.
Politica de ticketing va fi disponibilă în curând, atât pe website-ul oficial, cât și pe platformele noastre social-media. Împreună pentru Știința”, se arată în comunicatul clubului.
Astfel, Universitatea Craiova intră într-o nouă eră şi fanii care cumpără abonamentele vor avea dreptul de a vota preşedintele clubului. Un astfel de sistem „socios” este des întâlnit în străinătate, iar în România cel mai cunoscut program asemănător este cel de la Dinamo.
Real Madrid şi Barcelona sunt cele mai cunoscute cluburi de fotbal deţinute de „socios”. Fanii cotizanţi ai celor două echipe au dreptul de a alege consiliul director.
Ambele formaţii au peste 100.000 de membri care plătesc aproximativ 120 de euro pe an pentru privilegiul de a fi membru. La Universitatea Craiova, vor avea statut de „socios” abonaţii clubului.
Spre deosebire de cluburile europene, suporterii cotizanţi ai Universităţii Craiova nu vor avea şi acţiuni din club, doar vor avea posibilitatea de a alege preşedintele clubului. Patron va rămâne Mihai Rotaru, cel care deţine pachetul majoritar.
În România, „programul DDB” este cea mai cunoscută iniţiativă de socios. Fanii lui Dinamo au preluat clubul reuşind să îl îndepărteze pe acţionarul majoritar, Pablo Cortacero, de la conducere.
Fanii lui Dinamo pot să plătească 48 de euro pe an pentru a fi „membri DDB”, ei fiind consultaţi în deciziile clubului. Sunt supuşi la vot despre cum se cheltuie banii, care sunt persoanele care trebuie aduse în conducere. La Dinamo, fanii deţin 20% din club, însă ei sunt singurii care cotizează la club.
Dinamo se află într-o situaţie dificilă, însă programul socios al clubului se bucură de un mare succes. Sunt peste 15.000 de fani înscrişi şi în ultimul an au fost viraţi în club peste 1,7 milioane de euro. De altfel, clubul din Şoseaua Ştefan cel Mare a evitat falimentul graţie fanilor.
Printre echipele care au cel mai mare număr de „socios” se numără: Barcelona, Bayern Munchen, Real Madrid, Benfica Lisabona, River Plate, Corinthians sau Boca Juniors.