News

Uber Eats se retrage din România. Motivele din spatele deciziei. Cât scăzuseră încasările colaboratorilor în 2020

08.05.2020 | 11:11
Uber Eats se retrage din Romania Motivele din spatele deciziei Cat scazusera incasarile colaboratorilor in 2020
De ce se retrage Uber Eats din România *foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Compania Uber a luat decizia de a opri în România activitatea Uber Eats, unul dintre cei mai populari operatori de livrări de mâncare la domiciliu. Totul în plină pandemie de coronavirus. Cu toate acestea, se pare că problemele cauzate de virusul SARS-COV2 nu au fost motivul principal pentru care Uber Eats va ieși de pe piața românească, ci mai degrabă concurența puternică pe care o au de la ceilalți doi operatori din țară: Glovo și Food Panda.

Uber Eats se retrage din România și din alte șase țări

La începutul acestei săptămâni, Uber a anunțat că renunță la aplicația Eats în șapte țări. Este vorba de România, Ucraina și Republica Cehă în Europa, dar și de Honduras, Uruguay,  Arabia Saudită și Egipt. De asemenea, serviciile Uber Eats vor trece către aplicația Careem în Emiratele Arabe Unite.

ADVERTISEMENT

„Astfel ne continuăm strategia de a ne concentra energia și resursele pe piețele de top de pe glob ale aplicației Eats”, se arată în comunicatul Uber.

Uber susține că piețele cele mai importante nu au fost afectate în ultima perioadă. Asta în timp ce arată că țările din care retrage aplicația Eats compun doar 1% din încasări și produc 4% din pierderile pe primul trimestru din 2020.

ADVERTISEMENT

Și Uber Eats România a oferit un comunicat de presă în care a anunțat atât partenerii, cât și utilizatorii, că sistează activitatea:

„După doi ani în care am desfășurat parteneriate cu restaurantele locale pentru a oferi servicii de livrare de mâncare convenabile și de încredere, am luat decizia dificilă de a sista serviciile Uber Eats în România, începând de miercuri, 3 iunie. Deși ne pare rău că Uber Eats nu va mai fi disponibil în România, susținem în continuare comunitățile noastre din această regiune prin serviciile de comenzi de curse cu Uber. În momentul de față prioritatea noastră este să minimizăm impactul asupra colaboratorilor noștrii – restaurantele partenere, curierii parteneri și clienții ce ne-au susținut în această perioadă. Cu această ocazie dorim să mulțumim pentru susținere întregii comunități Uber Eats din România, de la parteneri la utilizatori”.

ADVERTISEMENT

Angajații Uber Eats din România se așteptau la o astfel de decizie

FANATIK a stat de vorbă cu unul dintre cei care fac livrări la Uber Eats și a aflat mai multe lucruri din bucătăria internă a companiei. Astfel, în rândul livratorilor există două tabere cu privire la această situație: cei care cred că echipa din România nu a performat și cei care susțin că cei aflați la conducere pe filiala din România nu au fost susținuți de către compania-mamă.

Mai exact, Uber Eats România a avut obiectivul să fie pe primul loc în piața aplicațiilor de livrat mâncare la domiciliu. În ultimii ani însă, Uber a picat din postura de lider de piață, în urma celor de la Glovo și Food Panda.

ADVERTISEMENT

Colaboratorii acuză că Uber Eats a fost singura platformă de mâncare ce nu a fost vizibilă pe rețelele de socializare. Astfel, dacă adversarii au fost extrem de vizibili, atât pe platformele de socializare, cât și în reclamele televizate sau online, compania Uber Eats s-a bazat doar pe brand, fapt ce a dus la o scădere a popularității aplicației, în comparație cu rivalii de pe piața din România.

Plățile curselor Uber Eats au scăzut în 2020

Interesant este că din pricina pandemiei de coronavirus, comenzile Uber Eats au crescut mult, mai ales că mulți oameni au stat în case din cauza restricțiilor cauzate de declararea stării de urgență. Cu toate acestea, banii au început să fie din ce în ce mai puțini, mai ales pentru cicliști.

Până în luna decembrie, cei care efectuau livrări cu mașina puteau câștiga până la 2-3.000 de lei brut pe săptămână, în timp ce bicicliștii câștigau cel puțin 1.000 de lei pe săptămână. Încasările pentru ultima categorie au scăzut însă enorm în ultimele luni.

Astfel, dacă pe timpul pandemiei se lua aceeași sumă la cei care conduc mașinile, în ceea ce îi privește pe cei care livrau de pe bicicletă, sumele au ajuns în ultima perioadă între 200 și 500 de lei pe săptămână net. Atât livratorii cât și administratorii au luat legătura cu Uber pentru a explica această situație, dar nu au primit niciun răspuns concret, ne-a povestit unul dintre colaboratorii Uber Eats.

Un alt aspect interesant este că Uber a decis să acorde compensații colaboratorilor, pe urma deciziei prompte de a ieși de pe piața din România. Aceste compensații pornesc de la 20 de lei și ajung la 4.000 de lei, un alt lucru ciudat pe care foștii angajați ai companiei nu au înțeles în niciun fel cum a fost calculat.

Astfel, începând cu 3 iunie Uber Eats se retrage din România. Interesant este că dacă unii pleacă, alții vin. Astfel, în locul lui Uber Eats și-a făcut apariția pe piața din România cei de la Bolt, cu propria lor aplicație, Bolt Food. Rămâne de văzut dacă această companie va rezista în țara noastră mai mult decât cei de la Uber.

ADVERTISEMENT
Tags: