News

ULTIMA ORĂ! Ce se întâmplă cu tronsonul de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă!

11.06.2019 | 10:27
ULTIMA ORA Ce se intampla cu tronsonul de cale ferata Gara de Nord  Aeroportul Henri Coanda

Anunț de ultima oră făcut de Ministerul Transporturilor legat de ce se întâmplă cu tronsonul de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă! Astfel, ministrul Răzvan Cuc și consilierul premierului pentru EURO 2020, Gheorghe Popescu vor fi prezenți la semnarea contractului privind proiectarea şi execuţia la obiectivul de investiţii a acestei rute care va avea ca puncte finale, cea mai mare gară a Bucureștiului și Terminalul T1 din Otopeni.

Ce se întâmplă cu tronsonul de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă!

De remarcat că aproape de finalul lunii martie erau depuse deja trei oferte pentru proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă, în valoare de peste 420 milioane de lei, fără TVA. Astfel, printre cei care au dorit să realizaeze această lucrare s-au aflat „Asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH”, „Porr Construct SRL” şi „Mapa Inşaat VE Ticaret AŞ”.

Trebuie specificat că valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni, primele două luni fiind dedicate pentru proiectare, în timp ce ultimele 12 luni fiind strict pentru execuție, este de 420,113 milioane de lei, fără TVA. Sursa de finanţare a lucrării este asigurată din fonduri de coeziune şi de la bugetul de stat, aferente cadrului financiar 2014-2020. În mod normal, acest tronson trebuie să fie gata înainte de startul turneului final Euro 2020.

Ce se întâmplă cu tronsonul de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Henry Coandă! Cale ferată
Tronsonul trebuie să fie gata până la startul CE 2020. Sursă foto – facebook

Ce spun proiectanții

„Obiectul contractului „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” Faza I: Racord CF la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble.

Lungimea va fi de 2,95 km, și include un viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, trei podeţe, instalaţie de centralizare electronică şi o staţie de călători la terminalul T1”, spun cei care se ocupă de această lucrare.