ULTIMA ORĂ! Facebook angajează ziariști profesioniști. Cum vrea Zuckerberg să revoluționeze algoritmul de selectare a știrilor

Ionut Neamţu    Alexandru Năstase   
în HotNews
22/08/2019, 11:28
ULTIMA ORĂ! Facebook angajează ziariști profesioniști. Cum vrea Zuckerberg să revoluționeze algoritmul de selectare a știrilor GALERIE FOTO
Facebook vrea ca oamenii să gestioneze algoritmul de sortare pentru știri. Sursa foto - facebook

Facebook angajează ziariști profesioniști, zece la număr, oameni cu experiență în presă pentru a nu mai lăsa selecţia ştirilor promovate exclusiv pe seama algoritmilor. Aceștia vor fi jurnaliştii proprii ai reţelei și nu vor avea în foaie de lucru editarea de articole, ci doar vor selecta ştirile de pe diferite site-uri. Practic, reţeaua socială a lui Mark Zuckerberg afirmă că urmăreşte afişarea ştirilor relevante într-un News Tab, o filă dedicată ştirilor, una care să fie separată de fluxul tradiţional în care este afişat conţinutul promovat de prietenii fiecărui utilizator de Facebook.

Facebook angajează ziariști profesioniști

Este o premieră pentru Facebook, o companie care nu a folosit niciodată până acum moderatori umani. Vă reamintim că anul trecut a fost închisă și secţiunea controversată Trending Topics (Subiecte populare – n. red.). Echipele repartizate pe fiecare țară și care moderau aceste categorii au fost nu o dată acuzate de subiectivism, dar şi de cenzură. În News Tab, jurnaliştii vor modera doar secţiunea Top News.

Îm rest, selecţia tuturor articolelor se va baza în continuare pe algoritmi, conform presupuselor preferinţe ale fiecărui utilizator şi istoricului de navigare pe internet. „Obiectivul nostru privind fila „Ştiri” este să oferim o experienţă extrem de personalizată şi judicioasă”, a declarat managerul parteneriatelor pentru informaţie ale Facebook.  Anunţul vine în contextul în care presa clasică se confruntă cu dificultăţi majore.

Facebook angajează ziariști profesioniști. Facebook
Zece oameni vor fi angajați de Facebook pentru gestionarea știrilor. Sursa foto – facebook

Probleme majore pentru presă

Astfel, tot mai multe publicaţii se închid, în timp ce angajatorii caută formule de supravieţuire în era informaţiei gratuite, iar Facebook refuză în continuare să se considere o organizaţie media şi să îşi asume responsabilităţile editoriale aferente. În ultimii 15 ani, în Statele Unite s-au închis circa 2000 de ziare, conform estimărilor Universităţii statului Carolina de Nord. Milioane de americani au rămas astfel fără informaţii locale de calitate profesionistă.

În mod evident, rețelele sociale au fost cele care au înlocuit ziarele. Din păcate însă, un studiu publicat anul trecut de Pew Research Center arată că din 2008 până în 2018 numărul ziariştilor din SUA a scăzut cu 47%.

 

Închide ×