În urmă cu an, la 21 iulie 2023, Messi debuta la Inter Miami, într-o victorie, scor 2-1, în fața mexicanilor de la Cruz Azul, în Cupa Ligii Americane. El a început pe banca de rezerve, dar a intrat în repriza a doua și a marcat un gol fabulos.
Pentru America a devenit evident că începe o nouă eră. Și nu doar pentru ea. Efectul Messi a transformat Miami în epicentrul fotbalului american, un loc în care visele se împlinesc, iar averile cresc vertiginos.
Ce a însemnat venirea lui Messi la Inter Miami, dincolo de cele 29 de meciuri și 25 de goluri înscrise? Dincolo de faptul că anul trecut, Inter Miami a câștigat Cupa Ligii, primul trofeu din istoria clubului, iar acum este favorită la câștigarea MLS.
Când argentinianul a semnat contractul, Inter Miami avea o evaluare respectabilă de 600 de milioane de dolari. În prezent, clubul valorează 1,03 miliarde de dolari, o creștere de 72%. Este ca și cum ți-ai vedea acțiunile preferate dublându-se peste noapte.
Venitul anual al clubului? A crescut de la 60 de milioane de dolari la 200 de milioane de dolari.
Chiar și numărul de urmăritori pe instagram ai lui Inter Miami a crescut vertiginos de la un milion la 17 milioane. Inter a devenit a patra cea mai urmărită franciză americană pe rețeaua socială, după cele trei mari echipe din NBA: Golden State Warriors, Los Angeles Lakers și Cleveland Cavaliers.
Venirea lui Messi în SUA a ridicat prețul biletelor. Cel mai ieftin loc la debutul lui a sărit de la 29 de dolari la 459 de dolari. Inter Miami a vândut în câteva ore toate abonamentele pentru sezonul 2024, prețurile aproape dublându-se față de anul precedent.
Inter Miami nu umple doar stadionul propriu, ci pe toate. Anul acesta, 6,5 milioane de fani au asistat la meciurile MLS, cu 725. 000 mai mulți decât anul trecut. Iar meciurile în deplasare ale lui Messi bat recorduri. Au fost peste 70.000 de fani pe stadionul Arrowhead din Kansas City și 65.612 în New England.
25 dintre cele 29 de cluburi participante în MLS au înregistrat o creștere a numărului mediu de spectatori, iar 11 dintre meciurile din deplasare ale lui Inter Miami au fost urmărite de peste 50.000 de persoane, un record. Acest lucru s-a reflectat și în prezența medie a fanilor din MLS, la meciuri, care a urcat de la 21.730 la 23.246, o creștere de 7%.
Impactul lui Messi nu se limitează la teren. Prezența lui în SUA a dus la o creștere a numărului de abonamente la Apple MLS Season Pass. Doar debutul său a atras peste 100.000 de abonați noi într-o singură zi, față de doar 6.143 cu o zi înainte.
Vânzarea drepturilor de difuzare a MLS către Apple TV s-a făcut pentru 2,5 miliarde de dolari, cu o plată de 250 de milioane de dolari pe an, pe parcursul unui contract de zece ani. Aceasta este aproape de trei ori cât valoarea anterioară a contractului.
„Semnarea unuia dintre cei mai mari trei fotbaliști din toate timpurile a necesitat o investiție uriașă și creativitate pentru a-l convinge de proiect. Inter Miami a fost îndrăzneață, a câștigat competiția și are încă posibilitatea de a se dezvolta la nivel global, pe lângă atragerea de bani din televiziune, bilete, licențe, sponsorizări și alte afaceri”, a spus Fábio Wolff, partener fondator al Wolff Sports, o agenție de marketing sportiv.
Un alt efect al sosirii lui Messi în Statele Unite s-a văzut în vânzările de tricouri. În septembrie 2023, Messi era deja jucătorul cu cel mai bine vândut tricou din țară.
O lună mai târziu, în octombrie, New York Times a relatat că Adidas a primit aproape 500.000 de comenzi de la magazine și furnizori pentru tricoul lui Messi de la Inter Miami. Potrivit rapoartelor de la acea vreme, vânzările au generat 100 de milioane de dolari.
„Sosirea lui Messi a generat două efecte foarte interesante. În primul rând, le-a arătat americanilor și întregii lumi că această ligă poate avea cel mai bun jucător din lume, din ultimul deceniu, și cel mai premiat jucător al secolului, care a venit în SUA, după ce a câștigat cel mai important titlu al carierei.
În plus, toată comunicarea despre următorul meci al lui Messi, o nevoie mondială, a inclus nu numai echipa lui Messi, ci și echipa adversară. Imaginați-vă câte sute de milioane de oameni îl urmăresc pe jucător pe diverse rețele sociale și aplicații. Toți acești oameni, în fiecare săptămână, au început să cunoască MLS. Messi este un jucător al echipei din Miami, dar este un element de reclamă pentru întreaga ligă”, a explicat Thiago Freitas, CEO-ul unei companii americane de divertisment condusă de cântărețul Jay-Z, care gestionează cariera a sute de sportivi.
Povestea americană a lui Messi merge mai departe, cel puțin până 2025. Mai ales că Argentina a câștigat Copa America, disputată în SUA, cu finala chiar la Miami. Obiectivul nespus al tuturor este ca Messi să fie jucătorul lui Inter Miami și la Mondialul din 2026, care se va disputa în SUA, Canada și Mexic.