Un asteroid de dimensiuni mari va trece joi, 24 septembrie, la o distanță mică de Pământ. Cât de aproape va fi de Terra

23.09.2020 | 21:55
Un asteroid de dimensiuni mari va trece joi 24 septembrie la o distanta mica de Pamant Cat de aproape va fi de Terra

Un asteroid va trece la o distanţă foarte mică de Pământ, joi.

Acesta va ajunge să fie mai aproape de planeta noastră decât Luna, sau chiar decât sateliții TV sau meteo.

Asteroidul nu este de așteptat să se ciocnească cu Terra, scrie digi24.

Un asteroid va trece joi pe lângă Terra la o distanță mai mică decât Luna

Asteroidul, cunoscut sub numele de 2020 SW, nu este de așteptat să se ciocnească cu Pământul, conform Centrului pentru Studierea Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California.

Acesta va trece foarte aproape, la 27.000 de kilometri distanţă de planetă.

În comparație cu distanța dintre asteroid și planeta noastră, Luna se află la 384.000 de kilometri de Pământ, iar sateliții TV și meteo sunt situați pe orbită la aproximativ 35.888 de kilometri distanţă.

Dimensiunile exacte ale asteroidului nu au fost precizate de către oamenii de știință, însă se estimează că ar avea între 4,4 şi 9,9 metri lungime, conform CNEOS.

Asteroidul 2020 SW a fost descoperit abia săptămâna trecută, la 18 septembrie, de către observatorul Mount Lemmon Survey din Arizona. Asteroidul se deplasează prin spaţiu cu viteza de 27/720 km/h, sau 7,7 km/s şi nu va fi vizibil cu ochiul liber.

Amintim faptul că un alt asteroid a trecut luni, 14 septembrie, prin orbita planetei noastre.

Dimensiunea acestuia depășește două terenuri de fotbal și are un diametru de 120 de metri, potrivit NASA. Mai mult de atât, experții mai adaugă faptul că s-a deplasat cu o viteză de aproape 40.000 de kilometri/ h.

De asemenea, există și un alt asteroid care se apropie de Pământ și care ar putea ajunge chiar înainte de ziua alegerilor din Statele Unite.

Acesta are şanse de 0,42 % să lovească planeta, potrivit NASA. Corpul ceresc, cunoscut ca 2018VP1 ar urma să treacă pe lângă Pământ pe 2 noiembre, potrivit Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al NASA.

2018VP1, care a fost iniţial identificat la Observatorul Palomar din California, în 2018, nu este considerat “un obiect potenţial periculos” din cauza mărimii sale mici – cu un diametru de 0,002 kilometri, potrivit NASA.