Un asteroid de mari dimensiuni se apropie de Pământ. Mesajul NASA

14.02.2021 | 21:08
Un asteroid de mari dimensiuni se apropie de Pamant Mesajul NASA

Un asteroid de mari dimensiuni se va apropia de Terra în mare viteză la finele lunii februarie, fiind cel mai mare și cel mai rapid asteroid care va zbura pe lângă planeta noastră în acest an.

Cu toate acestea, oamenii de știință dau asigurări că nu este nevoie să intrăm în panică, pentru că 231937 (2001 F032), așa cum a fost botezat asteroidul, va ajunge la o distanță de 2 milioane de kilometri de Pământ.

Musafirul cosmic, cu un diametru de 0.8-1.7 km, se va apropia de Pământ în 21 martie la ora 18:03 (ora României) și este considerat „potențial periculos”, potrivit normelor publicate de Jet Propulsion Laboratory de la NASA.

Un asteroid de mari dimensiuni e tot mai aproape de Terra

Un asteroid e desemnat ca „potențial periculoas” atunci când orbita sa se intersectează cu cea a Pământului la o distanță de cel mult 7.5 milioane de kilometri și are un diametru mai mare de 140 de metri, conform Centrului pentru Studierea Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) al NASA.

Potrivit descoperă.ro, asteroizi mici trec printre Pământ și Lună de mai multe ori pe lună, iar fragmentele lor intră și se destramă în atmosfera Terrei aproape zilnic.

Asteroidul a fost detectat pentru prima dată în 23 martie 2001, conform EarthSky. A fost monitorizat constant de observatoare, iar oamenii de știință au calculat cu precizie cât de aproape se va apropia asteroidul de Terra atunci când va atinge o viteză de 124.000 km/oră.

Potrivit datelor NASA, niciun asteroid cunoscut nu prezintă un risc demn de luat în seamă pentru Terra în următorii 100 de ani. Cea mai mare amenințare e asteroidul 410777 2009 FD, care are o șansă de 0.2% de a lovi Pământul în 2185. Cu toate acestea, NASA studiază metode pentru a devia asteroizii care ar ajunge pe o traiectorie de coliziune cu Pământul.

Asteroidul 2001 F032 ar putea fi urmărit cu un telescop cu o deschidere de cel puțin 20 centimetri în 21 martie, atunci când va trece pe lângă Terra.