Un asteroid masiv va trece periculos de aproape de Pământ, în weekend. Unde poate fi văzut cu binoclul

Un asteroid masiv va trece aproape de Pământ în acest final de săptămână și va putea fi urmărit cu binoclul în anumite zone.
24.03.2023 | 23:57
Un asteroid masiv va trece periculos de aproape de Pamant in weekend Unde poate fi vazut cu binoclul
Un asteroid masiv va trece pe lângă Terra. Foto: NASA

Un asteroid masiv va trece aproape de Pământ în acest final de săptămână. Experții spun că acesta va putea fi urmărit inclusiv cu binoclul de pe anumite zone de pe glob de pasionați, pentru că va călători la o distanță foarte mică de planeta noastră.

Un asteroid masiv va trece aproape de Pământ

Asteroidul se suficient de mare pentru a distruge un oraș, însă va trece între orbitele Pământului și Lunii în acest final de săptămână, însă le va rata pe amândouă și nu va produce nicio daună semnificativă.

Conform BBC, acest asteroid a fost botezat 2023 DZ2 și a fost descoperit în urmă cu o lună. Asteroidul va trece la 515.000 de kilometri de Lună și la 68.000 de kilometri distanță de Pământ, câteva ore mai târziu. Diametrul asteroidului e între 40 și 90 de metri și e considerat un asteroid mare, care ar putea distruge un oraș.

Conform NASA, oamenii de știință au acum o șansă în plus să-și sporească cunoștințele referitoare la asteroizi, mai ales că NASA e interesată să studieze orice corp ceresc care ar putea lovi Pământul și, implicit, ar putea provoca daune semnificative, conform Digi 24.

”Nu există nicio șansă ca acest ucigaș de orașe să lovească Pământul, dar apropierea sa oferă o mare oportunitate pentru observații”, a declarat șeful departamentului de apărare planetară al Agenției Spațiale Europene, Richard Moissl.

Vestea bună pentru pasionații de astronomie, asteroidul poate fi văzut prin binocluri sau telescoape mici în întreaga lume. De exemplu, pe ”The Virtual Telescope Project” va fi disponibilă o transmisiune în direct a trecerii asteroidului pe lângă planeta noastră. Oamenii de știință cred că acest asteroid s-ar putea întoarce cândva în 2026, însă a fost exclus scenariul prin care ar putea reprezenta un pericol real pentru Terra.

La începutul lunii martie, un obiect descoperit de NASA în 2015 a trecut pe lângă Terra, însă la o distanță considerabilă de 6.5 milioane de kilometri. Astronomii din SUA au botezat asteroidul cu diametrul de 1000 de metri 2015 BY310.

Acest asteroid se învârte în jurul Soarelui de aproximativ doi ani și călătorește cu aproape 20.000 de kilometri pe oră, o viteză la care ar produce daune serioase pe Pământ în caz de coliziune, care e totuși exclusă. De altfel, NASA nu crede că există șanse reale ca un asteroid să lovească Terra în următorii ani.

În urmă cu mai puțin de trei luni, un asteroid de dimensiunea unui camion a trecut la o distanță foarte mică de Pământ, de fapt cea mai mică înregistrată vreodată. Oamenii de știință spun că 2023 BU a trecut la 3.600 km distanță deasupra vârfului sudic al Americii de Sud, pe 26 ianuarie 2023. Cea mai mare parte a obiectului a ars în atmosferă, potrivit oficialilor NASA.