Un asteroid uriaş va trece pe lângă Pământ pe 29 aprilie. Un detaliu neobişnuit le-a atras atenţia astronomilor

24.04.2020 | 17:32
Un asteroid urias va trece pe langa Pamant pe 29 aprilie Un detaliu neobisnuit lea atras atentia astronomilor

Un asteroid gigant va trece pe lângă Pământ într-o săptămână. Oamenii de știință au observat un lucru inedit, când au studiat mai atenți corpul ceresc: asteroidul pare că poartă „o mască de protecție”.

Asteroidul gigant care poartă mască

Asteroidul, cu o dimensiune estimată de 2 kilometri, va trece aproape de Pământ în 29 aprilie, însă coliziunea cu planeta noastră e exclusă. Cu toate acestea, oamenii de știință au remarcat, cu ajutorul imaginilor transmise de către Observatorul Arecibo din Puerto Rico, cum asteroidul „poartă” o mască de protecție.

Corpul ceresc a fost descoperit în 1998 și a fost botezat 52768 (1998 OR2). În 29 aprilie, asteroidul va trece la o distanță de 6.290.589 (6 milioane) de kilometri de Pământ și se deplasează cu o viteză de 31.319 de kilometri pe oră.

• 384.400 km e distanța dintre Pământ și Lună

Dacă s-ar ciocni de Pământ, lucru care nu se va întâmpla, acest asteroid ar putea cauza probleme majore. NASA a constatat acest lucru în 1998, când a fost descoperit corpul ceresc, conform CNN.

„Caracteristicile topografice la scară mică, cum ar fi dealurile și crestele de pe un capăt al asteroidului 1998 OR2 sunt fascinante din punct de vedere științific”, a declarat Anne Virkki, șefa radarului planetar la Observatorul Arecibo.

Asteroidul pare că poartă o mască
Asteroidul pare că poartă o mască. Foto: CNN

Mai mult, omul de știință a remarcat cum asteroidul pare să poarte o mască de protecție: „Din moment ce ne gândim la Covid-19, aceste caracteristici fac să pară că 1998 OR2 și-a amintit să poarte o mască”.

Asteroidul va trece pe lângă planeta noastră în jurul orei 00:56, ora României, în 29 aprilie, conform NASA. Observatorul Arecibo este manageriat de către Universitatea din Florida și face parte din programul de monitorizare al asteroizilor, sponsorizat de NASA de la începutul anilor 90.

Măsuri protecție pentru oamenii de știință

Cu toate că omenirea se confruntă cu o pandemie de coronavirus, oamenii de știință își fac în continuare treaba și monitorizează corpurile cerești periculoase care se apropie de Pământ.

Desigur, cu măsuri de distanțare socială, fiecare cercetător fiind obligat să poarte mănuși și mască de protecție. Mai mult, oamenii de știință au fost împărțiți în mai multe schimburi.

Oamenii de știință sunt protejați
Oamenii de știință sunt protejați. Foto: CNN

Anne Virkki, șefa Observatorului, a dezvăluit că asteroitul a fost încadrat în categoria obiectelor periculoase pentru că intră în orbita de 8 milioane de kilometri a Pământului, dar și pentru că are o dimensiune mai mare de 152.4 metri.

Oamenii de știință de la Aerecibo pot să determine dacă traiectoria unui corp ceresc pune în pericol planeta noastră. „Măsurătorile ne permit să aflăm cu precizie unde va fi asteroidul în viitor, inclusiv să aflăm dacă se apropie periculos de mult de Pământ”, a explicat Flaviane Venditti, un alt cercetător.

Astfel, oamenii de știință au aflat că în 2079, asteroidul 1998 OR2 se va apropia de Pământ de 3.5 de ori mai mult, în raport cu „vizita” actuală, astfel că este extrem de important să-i fie studiată orbita cu precizie.

Actualul asteroid e considerat cel mai mare asteroid care va trece pe lângă planeta noastră în ultimele 2 luni, însă nu e cel mai mare.

Această „onoare” revine asteroidului 3122 Florența (1981 ET3), care a trecut pe lângă Pământ în 1 septembrie 2017. Cu toate acestea, se va întoarce în 2057. Asteroidul are o lungime aproximativă de 5 kilometri.