Piloții au luat această decizie în urma unei alarme de bord. În cele din urmă s-a constatat că nu a fost nicio problemă tehnică, iar zborul a fost reprogramat cu o întârziere de peste o oră.
”La scurt timp după decolare, echipajul a primit o indicație neconformă. Așa s-a decis revenirea la bază. Avionul a aterizat în siguranță. În urma investigațiilor tehnice s-a decis reluarea zborului.
Urmează să decoleze în 10 minute spre destinație. Nu a fost o problemă tehnică. S-a decis debarcarea pasagerilor tocmai pentru ca angajații departamentului tehnic să verifice amănunțit.
Nu a existat niciun pericol pentru pasageri. Ei au fost informați de personal și de comandant. Niciun pasager nu a renunțat la zbor. Vorbim despre 189 de pasageri care vor ajunge în siguranță. Există astfel de situații. Se întâmplă în sezonul estival”, a declarat Marius Popescu la Digi 24.
Purtătorul de cuvânt al TAROM a explicat că din cauza curselor dese din sezonul estival, senzorii de bord mai afișează uneori mesaje fase. Procedurile de zbor impun revenirea pe aeroport și verificarea tehnică amănunțită.
Doar dacă personalul tehnic ajunge la concluzia că nu există niciun risc, avionul își poate relua zborul. Așa s-a întâmplat și în cazul cursei care zbura spre Antalya (Turcia).
Când a fost întrebat care a fost mesajul primit pe bord de piloți, reprezentantul TAROM a precizat că a fost o indicație neconformă care avea legătură cu depresurizarea.
De asemenea, acesta a mai indicat că o astfel de alarmă falsă de bord este des întâlnită la avioanele Boeing 737-800NG. În același context, el a completat că dacă ar fi fost detectată o problemă tehnică, un alt avion era pregătit pentru a continua zborul spre Antalya.
Boeing 737 Next Generation (n.r. – abreviat în general 737NG) este o aeronavă produsă de Boeing Commercial Airplanes. Acest model a fost lansat în 1993 și a reprezentat a treia generație Boeing 737, avion fabricat din 1997.