News

Un bucureștean a cerut despăgubiri de 1.000.000 de euro companiei Orange, după ce un telefon i-a explodat în buzunar, la școală. Ce a decis prima instanță

Un fost elev al unui liceu bucureștean a cerut despăgubiri de 1.000.000 de euro după ce un telefon cumpărat de la compania Orange i-a explodat în buzunar.
15.09.2022 | 10:13
Un bucurestean a cerut despagubiri de 1000000 de euro companiei Orange dupa ce un telefon ia explodat in buzunar la scoala Ce a decis prima instanta
Un tânăr susține că telefonul i-a luat foc din senin, pe vremea când era elev al unei școli din Capitală / Foto simbol: Mediafax / Hepta
ADVERTISEMENT

Un tânăr din București acuză compania Orange că a comercializat un telefon defect, care a luat foc și i-a provocat leziuni fizice și psihice, după ce dispozitivul i-a explodat în buzunar, în timp ce era la școală. Cazul a ajuns la Curtea de Apel București, după ce, pe fond, instanța a respins acțiunea depusă de reclamant.

Victima sa povestit că din telefon s-a scurs un lichid fierbinte, care i-a provocat arsuri pe picior

Incidentul a avut loc în martie 2017, atunci când B.A. Eduard era elev al unei școli din București. Conform mărturiilor acestuia, telefonul i-a explodat din senin, în buzunar, provocându-i arsuri grave, pentru care a avut nevoie de 30 de zile de îngrijiri medicale. Dispozitivul a fost produs de compania chineză ZTE (chemată în garanție, în proces) și comercializat sub denumirea de Orange Dive 30 Black.

ADVERTISEMENT

”La un moment dat a simțit o explozie în buzunarul în care se afla telefonul și a început să-l ardă cumplit, simțind cum i se scurge pe picior un lichid foarte fierbinte. A încercat cu mâna dreaptă să scoată telefonul din buzunar, însă acidul care se scursese din telefon l-a ars, astfel că nu a putut să mai pună mâna, degetele fiindu-i arse.

În timp ce striga după ajutor, datorită durerii cumplite, a ieșit alergând din clasă, iar un coleg mai curajos a reușit, cu eforturi considerabile, să îi dea jos pantalonii, întrucât aceștia se lipiseră de piciorul său, practic se lipiseră de piele”, se arată în chemarea în judecată depusă pe fond, de tânăr.

ADVERTISEMENT

Tânărul spune că durerile i-au provocat ”stări inimaginabile” și că a suferit de depresie

Acesta a povestit că la școală a ajuns poliția, apoi părinții, și în cele din urmă ambulanța, care l-a transportat la un spital de copii. Ulterior, el și-a scos un certificat medico-legal de la INML care atestă gravitatea rănilor de care a suferit.

Bucureșteanul susține că a fost afectat psihic, ”durerile provocându-i stări inimaginabile, ceea ce i-a afectat starea emoțional și de sănătate”: de la depresie la spaimă și groază.

ADVERTISEMENT

El a solicitat despăgubiri morale în valoare de 1.000.000 de euro și daune materiale de 10.000 de lei.

Avocații companiei Orange: ”E tânăr, va depăși trauma”

Compania Orange s-a apărat în instanță prin faptul că dispozitivul, deși se afla în perioada de garanție, ar putea fi utilizat în mod anormal de către utilizator (accesorii, cabluri care nu erau originale). Telefonul nu a fost niciodată în service, și avea toate certificatele de conformitate din partea producătorului. Un alt argument a fost acela că bateriile originale din componența telefonului nu conțin acid.

ADVERTISEMENT

”În ceea ce priveşte daunele morale a învederat pârâta că reclamantul tinde la o îmbogăţire fără justă cauză, suma de 1 milion de Euro solicitată fiind vădit excesivă şi nerezonabilă raportat la suferinţele pretinse. A arătat pârâta că reclamantul este tânăr și are toate șansele să depășească emoțional eventuala traumă suferită pe fondul incidentului.

ADVERTISEMENT

În speță, trebuie avute în vedere următoarele: reclamantul nu a fost spitalizat-potrivit fișei medicale s-a completat secțiunea pleacă cu recomandări, iar în concluziile examenului medicale de bilanț se recomandă repaus la domiciliu, arsurile suferite s-au vindecat în proporție mare din ce se vede în planșele foto, iar urmele lăsate par a fi exclusiv la nivelul tegumentului, reclamantul nu a fost afectat iremediabil și nu i-a fost afectată capacitatea de muncă, perioada de repaus nu a condus la imposibilitatea sprijinirii materiale a familiei, pierderea locului de muncă sau altele asemenea, fiind elev”, s-au apărat cei de la Orange.

Raportul INML confirmă povestea fostului elev

Certificatul medico-legal arată că victima prezintă leziuni traumatice ”care s-ar fi putut produce la data de 31.03.2017, prin acțiunea unui agent traumatizant fizic termovulverant-flacără”. Gravitatea leziunilor a fost estimată la 20-25 de zile de îngrijiri medicale, în contextul unei evoluții favorabile, fără complicații.

Raportul de expertiză tehnică, realizat de un specialist desemnat de instanță a confirmat că telefonul în cauză a explodat din cauza unei probleme tehnice, însă nu a stabilit o culpă în dreptul producătorului sau comerciantului.

Raportul de expertiză tehnică îl incriminează pe client: ”În telefon a pătruns apă”

Mai mult, expertiza a stabilit că utilizatorul se face vinovat de utilizarea deficitară a dispozitivului, care a dus la aprinderea substanței din baterie.

”În continuare, răspunsul expertului la obiectivul privind cauza posibilă a producerii incidentului este nerespectarea condițiilor și instrucțiunilor de folosire, respectiv evitarea umezelii excesive.

Testul efectuat în decursul expertizei cu funcționarea senzorului pentru umiditate a arătat că această condiții specificată clar în Ghidul utilizatorului nu a fost respectată și în telefon a intrat apă”, a arătat raportul de expertiză.

În interogatoriu, tânărul a negat că ar fi vărsat vreodată un lichid peste telefon, sau l-ar fi scăpat în apă.

Orange a cerut cheltuieli de judecată de peste 3.000 de euro

Tribunalul București a respins acțiunea pe fond a lui B.A. Eduard și a decis ca acesta să achite cheltuieli de judecată în valoare de 6.000 de lei. Orange România solicitase inițial cheltuieli de judecată de 17.796,28 de lei, însă judecătorii au decis că această sumă ”trebuie să aibă un cuantum real, necesar și rezonabil”. Următorul termen, în faza de apel este stabilit pentru data de 4 octombrie.

FANATIK a încercat să obțină un punct de vedere din partea companiei Orange România, în legătură cu această situație, însă reprezentanții firmei nu au răspuns până la momentul publicării acestui articol.