Un fost deputat intrat în Parlament pe listele PNL scapă de o condamnare la închisoare într-un dosar cu mită de 5,3 milioane de euro. Motivul acestei decizii: faptele s-au prescris.
În urmă cu un an, fostul deputat Marin Anton, condamnat pe fond la 5 ani de închisoare pentru o mită de 5,3 milioane de euro, a cerut încetarea procesului penal ca urmare a intervenirii prescripției.
La un an distanță, fostul liberal a primit o veste excelentă din partea magistraților. Luni, 12 februarie 2024, Curtea de Apel București a dispus încetarea procesului penal împotriva lui Marin Anton.
S-a luat această decizie ca urmare a intervenirii prescripției răspunderii penale. Astfel, i-a fost anulată condamnarea de 5 ani închisoare primită la instanța de fond (Tribunalul București) în septembrie 2021.
Anton a fost acuzat că a primit în anul 2009, pe când era secretar de stat în Ministerul Transporturilor, o mită de 5,3 milioane euro de la reprezentantul unei companii italiene pentru acordarea unui contract de realizare a noului terminal de la Aeroportul Otopeni. De notat că, la Tribunal, judecătorii stabiliseră confiscarea sumei de 22.760.654 lei de la Marin Anton. Decizia a fost menţinută de Curtea de Apel.
Marin Anton a fost secretar de stat şi vicepreşedinte al Consiliului Tehnico – Economic în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Instituția avea în coordonare activitatea Companiei Naţionale ‘Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti’ SA Otopeni. Liberalul fusese trimis în judecată de DNA în decembrie 2017 pentru luare de mită.
DNA a anunțat că, în 2009, se afla în derulare un contract de modernizare a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă”, în cadrul căruia, în executarea actului adiţional numărul 9/07.12.2007, începuse proiectarea unui nou terminal. Statutul ţării noastre de membru al UE, precum şi perspectiva aderării la spaţiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investiţii, concomitent cu aprobarea, la nivelul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a unor indicatori tehnico-economici actualizaţi.
Procurorii mai spun că, în acest context, în perioada iunie – noiembrie 2009, Marin Anton ar fi acceptat promisiunea şi, ulterior, ar fi primit de la reprezentantul filialei din România a companiei internaţionale care avea în executare contractul de modernizare la Aeroportul Otopeni (martor în cauză) suma totală de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioadă). Banii reprezentau un comision de 3,5% din valoarea cu care urma să se suplimenteze contractul de execuţie a lucrărilor.
”Banii respectivi au fost primiţi de Marin Anton pentru a aviza, în perioada 15 iunie – 17 iulie 2009, documentaţia privind obiectivul de investiţii ‘Dezvoltare şi Modernizare Aeroport Internaţional Bucureşti – Otopeni (…)’, nota de fundamentare şi proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizaţi ai obiectivului de investiţii menţionat mai sus, precum şi aprobarea continuării lucrărilor şi a finanţării obiectivului respectiv”, spun procurorii.