Un renumit lanț de magazine se pregătește să se extindă în România. Se anunță produse noi, dar și oportunități de angajare. Își propune să deschidă nu mai puțin de 4.000 de puncte de lucru pe teritoriul țării.
Żabka, un gigant polonez în domeniul retail-ului, și-a făcut recent intrarea pe piața din România, aducând cu sine planuri ambițioase. Compania își dorește să deschidă 4.000 de magazine în țara noastră.
Pentru început, Żabka a demarat o fază de testare pe piața românească, plănuind să inaugureze aproximativ 50 de magazine până la sfârșitul anului 2024. Deja, peste 20 de unități sunt operaționale, oferind consumatorilor români o primă experiență cu acest brand de succes.
Decizia finală privind ritmul de extindere pe piața românească va fi luată după prima jumătate a anului 2025, ne informează capital.ro.
România a fost aleasă strategic de către Żabka datorită dimensiunii mari a populației, dar și a pieței cu potențial de creștere.
„România, fiind a treia cea mai populată țară din Europa Centrală și de Est, atrage atenția datorită potențialului său de piață. Compania estimează piața direct adresabilă (DAM) a României la aproximativ de 9,35 miliarde de Euro, preconizând o creștere a acesteia de 7% între 2023 și 2028.
Alegerea României nu este întâmplătoare, fiind caracterizată de o piață fragmentată a produselor alimentare, unde până la 33% din vânzări sunt realizate prin canale comerciale tradiționale (prin comparație, în Polonia, procentul este de aproximativ 15%). Segmentul magazinelor moderne de proximitate reprezintă, în prezent, doar 5% din piață, dar înregistrează o creștere dinamică”, informează analiștii XTB, potrivit capital.ro.
Odată cu expansiunea Żabka în România, se anticipează crearea unui număr mare de noi locuri de muncă. Deschiderea celor 4.000 de magazine va necesita personal pentru diverse poziții. De la vânzători și casieri până la manageri de magazin și personal administrativ, se vor face multe angajări. Astfel, mii de români vor avea șansa la un loc de muncă stabil în cadrul companiei.
Żabka se diferențiază pe o piață afectată de “războiul prețurilor” și inflație. În timp ce majoritatea retailerilor se confruntă cu marje de profit în scădere, Żabka a adoptat o strategie diferită.
Punând accent pe magazinele de proximitate, compania oferă clienților confort și program extins în schimbul unor prețuri ușor mai ridicate. Această abordare s-a dovedit de succes, cu 76% dintre clienți cumpărând produse pentru consum în aceeași zi.