Un mare lanț de hypermarketuri din România este aproape să dispară. Magazinele sale din țara noastră vor fi preluate de un alt gigant din domeniu. Vorbim de cea mai mare tranzacție din retailul alimentar din ultimii 7 ani.
Potrivit informațiilor oferite de Ziarul Financiar, gigantul din domeniul retail, Carrefour, va prelua operațiunile din România ale omologilor de la Cora. Între cele două parți ar fi avut loc o tranzacție care a implicat investitori francezi. De notat că, momentan, cele două părți nu au confirmat oficial informația.
Afacerea se va definitiva în următoarele zile. Cei doi actori economici ar urma să semneze înțelegerea de preluare. Aceasta vizează cele 10 hypermarketuri şi alte câteva magazine de proximitate modernă sub brandul Cora.
Pe plan local, Cora este cel mai mic retailer internaţional ca cifră de afaceri şi totodată unul dintre cei mai puţin extinşi. Pentru această companie şi-au manifestat interesul şi alţi jucători mari din piaţă, mai spun sursele ZF.
De-a lungul ultimilor ani, au mai fost tentative de vânzare a companiei. Acţionarii Cora nu sunt mulţumiţi de rezultatele locale şi au căutat cumpărător. În ciuda faptului că au mai fost contacte de-a lungul timpului, chiar şi cu Carrefour, până acum ele nu s-au concretizat. Acum, după această tranzacţie, Cora dispare din România.
Conform celor mai recente date făcute publice, din 2021, Cora România avea o cifră de afaceri de 1,55 de miliarde de lei, cu 5% mai mică decât cea realizată în 2020. Acesta era singurul retailer aflat pe minus în al doilea an de pandemie.
De asemenea, dacă e să vorbim de pierderile nete ale companiei, din aceeași perioadă, acestea au fost de 43 de milioane de lei, faţă de 4,8 milioane de lei profit net raportat în 2020.
De cealaltă parte, gigantul Carrefour a avut o evoluție bună în România. Vorbim de cel mai mare retailer european și numărul trei pe piața comerțului alimentar din țara noastră.
Din datele prezentate de Forbes, reiese că francezii au vândut pe plan local mai mult decât au vândut pe piața din Polonia unde au mai multe magazine. ”Rezultatele consolidate ale grupului Carrefour România indică o creștere a cifrei de afaceri în termeni comparabili de 2% în 2021 și o valoare totală de peste 2,35 miliarde de euro”, scrie sursa citată.