În 2025, competiția dintre marile rețele de supermarketuri va atinge cote și mai ridicate, retailerii intensificându-și eforturile pentru a atrage un număr mai mare de clienți.
Carrefour, lanțul de magazine originar din Franța, și-a extins rețeaua în România pe parcursul anului 2024, ajungând la un total de 178 de locații, și are obiective ambițioase pentru anul următor, vizând extinderea conceptului său de magazine Express.
În prezent, Carrefour operează 144 de unități proprii și 34 în regim de franciză, dar planurile pentru următoarele luni includ deschiderea a încă 40 de locații, atât proprii, cât și francizate.
„Formatul de magazine Express este cel care a înregistrat cea mai mare creștere în 2024. Am intuit această tendință încă din anii trecuți și am alocat resurse care să susțină o creștere consistentă cu două cifre.
Am implementat o nouă strategie de testare a suprafețelor mici, care ne permite să accelerăm ritmul deschiderii de magazine în 2025, având ca obiectiv depășirea numărului de magazine deschise în 2024. Piața de retail va continua să crească în 2025, iar formatul de proximitate va fi și în viitor un motor puternic”, a declarat Roxana Cernica, Small Formats Business Unit Director Carrefour România.
Strategia companiei pune accent pe spații mai mici, sub 100 de metri pătrați, dar amplasate în zone cu potențial ridicat de atragere a clienților. Aceste magazine compacte vor fi gândite pentru a le oferi cumpărătorilor acces rapid la toate produsele necesare, în locații convenabile.
Conceptul Express al Carrefour intră într-o competiție directă cu lanțul Mega Image, însă oferă sortimente diferite la raft. Ambele rețele pun accent pe produsele proprii, oferite la prețuri competitive, pentru a atrage cât mai mulți consumatori.
Żabka, un important retailer polonez, își extinde activitatea în România, plănuind să deschidă 4.000 de magazine. Momentan, compania a inaugurat peste 20 de unități și va continua testarea pieței cu alte 50 de locații până la sfârșitul lui 2024.
România a fost aleasă datorită pieței sale în creștere și a populației numeroase. Strategia Żabka se bazează pe magazine de proximitate, oferind comoditate și program extins, în ciuda prețurilor mai mari. Expansiunea va crea mii de locuri de muncă, oferind oportunități diverse pentru români.