Așadar, ministrul Sorin Grindeanu anunță că pot fi depuse ofertele pentru construcția Lotului 1 (Remetea Mare-Jebel) al Autostrăzii Timișoara-Moravița. Cel mai performant ministru al transporturilor de după Revoluție, așa cum îl laudă Marcel Ciolacu, este pus pe fapte mari și vrea ca din PNRR țara noastră să-și facă o infrastructură ca afară.
”Start pentru depunerea ofertelor aferente constructției Lotului 1 (Remetea Mare-Jebel) al Autostrăzii Timișoara-Moravița! Data limită pentru depunerea ofertelor: 11 noiembrie 2024”, a transmis ministrul pe Facebook. Conform lui Grindeanu, valoarea estimată a lotului pentru 35,67 kilometri de autostradă e de 5,65 miliarde de lei fără TVA, conform Profit.ro.
Suma va fi asigurată prin programul Transport. ”Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv: 1 pod peste râul Timiș (1.153 m); 4 noduri rutiere la : Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud, Pădureni(DN59);
Un Centru de Întreținere și coordonare; 2 parcări de scurtă durată (fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)”, a transmis și Ministerul Transporturilor. În urmă cu doar 10 ore, același Sorin Grindeanu anunța că vor începe lucrările și la tronsonul de drum Chiribiş – Biharia din Autostrada Transilvania.
Așadar, cu puțină răbdare, românii vor putea să străbată țara în lung și în lat pe autostrăzi, un vis până acum. Desigur, dacă lucrările vor fi duse la capăt și promisiunile lui Sorin Grindeanu se vor adeveri. Cert e că până în primăvară ar trebui să se clarifice procesele care există pe rol între firma constructor Selina și CNAIR.
“Vă readuc aminte o istorie care merită a fi spusă. Nişte domni, cam acum patru ani, au venit în această clădire, dacă nu mă înşel, şi au semnat un contract. Era prim-ministru un domn Orban, şi alţii pe la Transporturi, şi au semnat un contract cu această companie care s-a dovedit, după ce au trecut alegerile, că nu era viabilă. Era subdimensionat ca şi valoare, subfinanţat”, a declarat Sorin Grindeanu.
Conform ministrului transporturilor, ”nu poate să îşi asume nimeni şi nu şi-a asumat nimeni demersul electoral al lui Ludovic Orban din 2020, care a dat bine atunci, probabil, dar care nu putea fi dus la bun sfârşit”. Sorin Grindeanu a reamintit, de asemenea, că toate problemele cu lucrările pe acest tronson au început acum patru ani.
Din fericire, timpul se pare că a rezolvat aceste probleme, iar din primăvară buldozerele vor fi prezente în număr mare pe șantier. Ar exista o vină a constructorului, care nu și-a acceptat o parte din obligații și a vrut să renegocieze anumite sume de bani, însă se pare că în cele din urmă lucrurile vor reintra în normal.
”Dar, repet, răul a pornit în urmă cu patru ani, când, dintr-un heirupism că facem cincinalul în patru ani jumate, s-au gândit că dacă semnăm nişte contracte pot fi duse la bun sfârşit şi rezolvate lucrurile după alegeri. Din păcate, şi pentru constructori şi pentru oameni, în primul rând, a fost un demers pe care îl calific acum pur electoral”, a fost concluzia lui Grindeanu.