Ziua a început prost pentru șofer din momentul în care a fost oprit în trafic. Pentru că nu avea ITP valabil, polițiștii i-au reținut certificatul de înmatriculare și l-au trimis la sediul RAR pentru inspecția tehnică periodică.
Cu toate că avea mașina modificată, bărbatul s-a prezentat liniștit la RAR fiind convins că nu va avea nicio problemă. Cu toate acestea, inginerii au descoperit un buton secret în torpedou. Ulterior, alte nereguli au fost identificate și bărbatul nu mai poate circula, legal, cu această mașină pe drumuri publice.
“Posesorul acestui autovehicul a venit la RAR Bacău pentru redobândirea certificatului de înmatriculare, reținut pentru lipsa ITP. Până aici, nimic anormal am putea spune, cu excepția faptului că a circulat fără inspecția tehnică periodică valabilă. Și cu excepția lipsei filtrului de particule (DPF).
Și cu excepția prezenței unui sistem de tipul “exhaust cut-off”, care putea fi activat cu telecomanda din torpedou. Practic, această improvizație face ca evacuarea gazelor și a sunetului să se facă înainte de toba finală.
Lipsa filtrului de particule (DPF), combinată cu schimbarea fluxului normal al evacuării, nu mai asigură încadrarea în norma de poluare specifică acestui autovehicul și reprezintă o modificare neomologată adusă sistemului de evacuare. Pe scurt, motiv de respingere la inspecția tehnică periodică”, a transmis Registrul Auto Român pe Facebook.
Dacă angajații RAR Bacău au dat dovadă de corectitudine, nu același lucru se poate spune despre colegii lor de la Brașov. În luna aprilie, procurorii DNA au descins la sediul RAR Brașov după ce au aflat că angajații RAR au înmatriculat ilegal zeci de mașini care aveau probleme grave.
”Au fost identificate un număr de 55 de autoturisme pe care trebuie să le verificăm, întrucât au fost supuse autorizării la RAR Braşov, fără a îndeplini condiţiile tehnice necesare. Acestea prezentau şi prezintă în continuare un pericol de circulaţie pe drumurile publice.
De asemenea, au fost emise 23 de mandate de aducere pentru tot atâtea personae care, în calitate de proprietari sau de deţinători temporari ai acestor autovehicule, cunoscând că nu îndeplinesc condiţiile tehnice, au oferit bunuri, bani sau alte foloase unor lucrători din cadrul RAR Braşov pentru a obţine înmatricularea acestor autovehicule, deşi, conform legii şi standardelor tehnice, nu ar fi trebuit înmatriculate”, transmitea Claudiu Sandu, prim procuror Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov.
Angajații RAR ar fi primit mită pentru a închide ochii la aceste nereguli și au dat undă verde mașinilor respective, cu toate că acestea ar putea produce accidente sau poluează excesiv.