Senatorul spune că există multe școli care nu dispun de spațiul necesar amenajării acestei săli de detenție, întrucât, din cauza suprapopulării, toate încăperile au fost transformate în săli de clasă.
Senatorul Ștefan Pălărie, care este de meserie profesor și membru USR al Comisiei de Învățământ din Senat, critică măsura ca fiind scandaloasă și inaplicabilă.
„Cea mai scandaloasă rămâne această prevedere cu sala de detenție, care este din păcate pentru multe școli din România o prevedere inaplicabilă (…).
În foarte multe unități școlare, aș aproxima că în peste 1.000 de unități școlare, în care copiii învață în schimburi, biblioteca, laboratoarele, toate încăperile au fost transformate deja în săli de clasă. Unde să ai acest spațiu de detenție? Este o măsură inaplicabilă”, a declarat Ștefan Pălărie la RFI România.
Senatorul a mai criticat vehement și faptul că în sala de detenție copiii sunt trimiși să citească sau să completeze fișe, ceea ce înseamnă că legiuitorii transformă lectura în pedeapsă.
„Dacă citiți cu atenție prevederile, veți vedea că elevii sunt ‘pedepsiți’ să meargă în spațiul de detenție și să citească sau să completeze fișe. Deci au ajuns decidenții din Educație să pedepsească elevii cu lectură sau cu fișe.
Aici eu cred că se încalcă flagrant niște principii de pedagogie, introducând niște elemente care ar trebui să fie cele de bază, lectura ar trebui să fie în rândul copiilor un element de interes (…). Prin introducerea lecturii ca pedeapsă, se strică un principiu elementar de pedagogie și e o greșeală fantastică”, a mai explicat Ștefan Pălărie.
Potrivit senatorului, USR dorește să inițieze un proiect legislativ prin care să modifice aceste prevederi care au fost introduse direct, prin Ordin de Ministru, chiar în sesiunea parlamentară de toamnă.
„De obicei, ordinele de ministru, pentru că această propunere direct publicată în Monitorul Oficial este un ordin de ministru, fac parte din legislația secundară.
Vom analiza împreună cu colegii juriști și consilieri modul în care elemente care pur și simplu sunt disfuncționale vor putea fi modificate prin ajustări ale legii învățământului preuniversitar în cazul nostru și le vom propune sub formă de inițiative legislative în dezbatere parlamentară chiar în această sesiune care va începe la 1 septembrie”, a mai declarat acesta.