News

USR acuză: PSD vrea să plătească de 16 ori mai mult pentru o lucrare de modernizare feroviară

USR acuză PSD că vrea să modernizeze o linie de tren cu un preț de 16 ori mai mare decât valoarea lucrărilor. Ministrul transporturilor ar dori să investească 200 milioane de euro.
11.01.2022 | 11:42
USR acuza PSD vrea sa plateasca de 16 ori mai mult pentru o lucrare de modernizare feroviara
Cât vrea să investească PSD în modernizarea unei linii de tren care ar costa 12 milioane de euro. Sursa foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Mai exact, este vorba despre linia de tren Făurei-Buzău. Despre aceasta, USR spune că a modernizat-o în 2021 cu 12 milioane de euro.

Acum, PSD vrea să modernizeze celălalt sens, Buzău-Făurei, dar cu un preț de 16 ori mai mare, spun cei de la USR, anume: 200 milioane de euro.

ADVERTISEMENT

Contre între USR și PSD pe seama liniei de tren Făurei-Buzău

”In 2021, Ministrul USR al Transporturilor a modernizat calea ferata pe firul Faurei – Buzau, cu 12 milioane de euro (scurtand la jumatate timpul de calatorie).

In 2022, Ministrul PSD va moderniza celalalt fir, sensul Buzau – Faurei. Cost prevazut: 200 de milioane de euro. Aceeasi lucrare, pretul de 16 ori mai mare. Multumim PSD!, a scris pe rețelele de socializare, Anton Cupcea, un membru USR.

ADVERTISEMENT

USR se laudă că a redus din timpul de călătorie pe linia Făurei-Buzău

De altfel, pe site-ul MonitorPNRR.eu, cei de la USR se laudă că investiția făcută de ei a scăzut cu o oră intervalul de deplasare pe direcția Făurei-Buzău. Totodată, licitația și lucrările nu ar fi durat foarte mult.

”Segmentul Buzău – Făurei (sector cheie pentru traseele București – Galați și Dobrogea – Moldova) a fost refăcut cu 12 milioane de euro (din bugetul național).

ADVERTISEMENT

A durat puțin (licitație lansată în martie 2021, lucrare finalizată în decembrie 2021) și a scăzut timpul de deplasare cu o oră între Buzău și Făurei (viteza de la 30 km/h la 120 km/h). Este important ca banii din PNRR pentru lucrări de întreținere să fie folosiți și să ridicăm rapid viteza de deplasare pe 2426 km de cale ferată”, au mai explicat membrii USR.

De asemenea, USR acuză social-democrații că nu justifică cei 200 milioane euro pentru calea ferată Buzău-Făurei, mai exact, că ar intenționa să facă unele calcule eronate, astfel încât lucrările de întreținere să nu aibă indicii de eficiență corecți.

ADVERTISEMENT

”Linia Făurei – Buzău care a fost reînnoită pe un sens în 2021 cu 12 milioane de euro ar trebui făcută și pe celălalt sens. Altfel trenurile vor folosi un singur sens, reducând masiv capacitatea reală de transport. Planul listează lucrarea pentru celălalt sens la costuri de 200 milioane de euro.

E de neînțeles de ce a costat un sens 12 milioane în 2021 și celălalt 200 de milioane în 2022 – singura explicație ține de schimbarea guvernului care a dus la schimbare de perspectivă și în CFR. Cineva ori vrea să fure niște bani ori face niște calcule eronate astfel încât lucrările de întreținere să iasă prost la indicatorii de eficiență versus resurse investite”, mai acuză USR.

La finalul anului 2021, premierul Nicolae Ciucă spunea că în următoarea perioadă scopul Guvernului este de a crește cu 25% bugetul sectorului feroviar, până în anul 2026, pentru fi îmbunătățit, în special pentru a fi mai rapid.

ADVERTISEMENT