News

Valeriu Gheorghiță, declarație surprinzătoare: “Nu este relevant câte persoane se află pe lista de așteptare”. Explicațiile medicului

22.04.2021 | 21:17
Valeriu Gheorghita declaratie surprinzatoare Nu este relevant cate persoane se afla pe lista de asteptare Explicatiile medicului
ADVERTISEMENT

Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, a oferit mai multe explicații despre campania de vaccinare, joi, la Digi24, oferind o declarație surprinzătoare: “nu este neapărat relevant câte persoane sunt înscrise pe listele de așteptare în prezent”.

În urmă cu câteva zile, Gheorghiță a oferit detalii despre mai multe schimbări importante la nivelul programării pentru vaccinul anti-Covid.

ADVERTISEMENT

Coordonatorul campaniei de vaccinare a declarat că în curând centrele de vaccinare de tip drive-through vor fi disponibile pentru vaccinarea populației.

Valeriu Gheorghiță, anunț surprinzător: “Nu este neapărat relevant câți oameni se află pe listele de așteptare”

“Am crescut capacitatea de vaccinare la nivel național la peste 120.000 de persoane pe zi, acesta este ritmul nostru, mult crescut peste ceea ce avem în momentul de față.

ADVERTISEMENT

Pot să vă spun că în ultimele 24 de ore au fost peste 80.000 de persoane programate în centrele de vaccinare, vreo 50.000 s-au programat direct în centre.

Nu este neapărat relevant câte persoane stau pe listele de așteptare, doar 27.000 de persoane, în ultimele 24 ore, dintre cei din listele de așteptare s-au programat la vaccinare, restul nu erau pe liste”, a declarat Valeriu Gheorghiță la Digi24.

ADVERTISEMENT

Gheorghiță: “Se va putea face programare directă la vaccinare, telefonic”

Cosmin Prelipceanu: “Ce s-a întâmplat cu listele de așteptare din centrele unde oamenii stăteau foarte multe zile până să se poată programa la vaccinare?”

Valeriu Gheorghiță: “Au fost centre care nu au fost active, nu aveau vaccin alocat sau au fost centre care aveau un număr mic de persoane pe care le vaccinau zilnic, deoarece aveau un flux mic de persoane.

ADVERTISEMENT

În momentul de față este redus destul de mult, pe toate tipurile de centre. Cel mai mare timp de așteptare este la vaccinul de la compania Pfizer.

Suplimentar, tocmai pentru că ne dorim o ușurare a accesului la vaccinare, vom promova programarea directă telefonic, adică sunând la același număr unic, la nivel național, operatorul va face programarea în centrul în care persoana dorește.

Deja acest lucru se poate, dar această modalitate nu este suficient exploatată de către oameni. Pentru mediul rural, ne dorim să avem acele oficii de programare. În multe dintre instituțiile statului să existe un ghișeu în care să se poată face programare la vaccinare.

S-a eliminat acea limită de nouă persoane care se pot înscrie pe un cont și, în felul acesta, fac un apel către toți cei care doresc să susțină campania de vaccinare, să ajute persoanele care doresc să se vaccineze.

Pe lânga aceasta, dorim să alocăm și programări directe pentru persoanele din mediul rural, în special pentru cei peste 60 de ani.

Ne gândim să facem o nouă modificare, pentru persoanele care doresc să facă rapelul în alt centru, atâta timp cât acel centru are doze disponibile. De luni sau marți cred că va fi disponibilă, un om nu va mai trebui să se deplaseze sute de kilometri pentru a face a doua doză.

E preferabil să se anunțe, totuși, până se implementează această facilitate în platformă, să sunăm la un anumit centru, să anunțăm cu 72 de ore înainte că ne dorim să facem rapelul într-un centru mai apropiat, iar operatorii să găsească modalități pentru a se putea face acest lucru”

ADVERTISEMENT