News

Veste neplăcută pentru șoferi. Tronsonul de autostradă mult așteptat ar putea să nu fie gata până la finalul anului. Termenul este “extrem de greu de respectat”

Veste proastă pentru șoferi. Asociația Pro Infrastructura transmite că e foarte greu ca un anumit lot din A0 să fie gata la timp, mai exact în octombrie 2025.
16.03.2025 | 22:00
Veste neplacuta pentru soferi Tronsonul de autostrada mult asteptat ar putea sa nu fie gata pana la finalul anului Termenul este extrem de greu de respectat
Veste neplăcută pentru șoferi. Tronsonul de autostradă mult așteptat ar putea să nu fie gata până la finalul anului. Termenul este “extrem de greu de respectat”. Foto: Facebook
ADVERTISEMENT

Este vorba despre lotul Cernica-Pantelimon din A0, care va fi gata în 2025 doar dacă vor fi îndeplinite simultan trei condiții. Termenul contractual inițial, mai exact octombrie 2025, ar fi foarte greu de respectat.

Tronsonul de autostradă mult așteptat ar putea să nu fie gata până la finalul anului

”Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 şi DN3 pot fi daţi în circulaţie în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiţii. Contractul cu UMB a fost semnat în 31.08.2020.

ADVERTISEMENT

Prima autorizaţie de construire a fost emisă în aprilie 2023 şi cea de-a doua, cea mai importantă, abia în aprilie 2024 care cere execuţie în 18 luni, deci termen de finalizare: octombrie 2025.

Este extrem de greu să fie respectat şi să avem o inaugurare în 7 luni de zile”, au anunțat reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructură. Astfel, proiectul poate fi finalizat până la final de 2025 doar dacă în perimetrul ariei protejate a Lacului Cernica restricțiile de mediu nu vor afecta masiv procesele tehnologice.

ADVERTISEMENT

Problemele care ar trebui rezolvate ca acest tronson să fie gata la timp

Astfel, constructorul trebuie să execute orice fel de lucrări la podul peste lac, însă aici rămâne de văzut ce va spune legea care protejează mediul. O altă problemă e ca UMB să aloce suficiente forțe ”pe acest ciot unde are două structuri foarte lungi”.

”În 2025 este peste capacitate, fiind angrenat pe A7, A3, A1, DEx12, DEx6 dar şi pe A8 unde a intrat recent în teren, toate scadente în 2025 şi 2026”, mai arată sursa citată. Așadar, situația e mai complicată decât se anticipa.

ADVERTISEMENT

De asemenea, Asociația Pro Infrastructura anunță că ”vecinii chinezi de la CCECC” vor termina lotul 3, asta în condițiile în care nu există un nod prevăzut între Autostrada A0 și DN3. O soluție alternativă ar fi o conexiune provizorie în DN3.

ADVERTISEMENT
Tags: