Vestea neașteptată pentru elevi. Ce se va întâmpla cu școala în viitor, potrivit ministrului Educației

Adrian Baciu   
în HotNews
01/03/2021, 08:26
Vestea neașteptată pentru elevi. Ce se va întâmpla cu școala în viitor, potrivit ministrului Educației
Vestea neașteptată pentru elevi. Ce se va întâmpla cu școala în viitor, potrivit ministrului Educației. Sursa foto: colaj Fanatik

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, vine cu o veste neașteptată pentru elevii din România și anunță ce se va întâmpla cu școala în viitor, după pandemia de Covid-19 care a pus stăpânire pe planetă în ultimul an.

Potrivit acestuia, izolarea cauzată de criza sanitară şi-a pus amprenta asupra elevilor şi profesorilor, având atât efecte pozitive, cât şi negative, iar unul dintre beneficii ar fi accelerarea procesului de digitalizare în învăţământ.

Ce înseamnă asta? Din spusele oficialului Guvernului, în viitorul apropiat, ponderea învăţământului online este așteptată să crească, dar numai acolo unde se potrivește acest sistem de predare.

Ce se va întâmpla cu școala în viitor, potrivit ministrului Educației

Ministrul Educaţiei a anunțat că pandemia şi-a pus amprenta asupra elevilor şi profesorilor în ultimele 12 luni. Acesta vede și părți pozitive în toată acestă situație, printre beneficiile evidente fiind accelerarea procesului de digitalizare în învățământ.

Sorin Cîmpeanu recunoaște că formarea resursei umane din viitor va depinde foarte mult de adaptarea copiilor la componenta online. Acesta subliniază importanța investițiilor în softuri.

”Componenta online trebuie introdusă după terminarea pandemiei cu multă înţelepciune şi acolo unde se potriveşte. Pandemia ne-a obligat să o introducem şi unde se potriveşte, şi unde nu. Partea de digitalizare a educaţiei presupune nu numai investiţia în echipamente şi conectivitate.

Investiţia în softuri presupune şi investiţia în formarea resursei umane. Este cu totul şi cu totul altceva să predai online faţă de predarea clasică. Eu m-am pregătit pentru învăţământul la distanţă, noţiune care seamănă, dar nu se suprapune cu învăţământul online, încă de acum 20 de ani. Am şi certificări în acest sens, certificări care mă îndreptăţeau să cred că sunt priceput în acest domeniu.

Însă în vara anului trecut am format 40 de grupe cu toate cadrele didactice din universitatea pe care am condus-o pentru predarea online, module de 16 ore cu fiecare grupă.

Am intrat şi eu într-o astfel de grupă ocazie cu care am văzut, eu care mă credeam priceput, cât de puţin priceput eram de la alcătuirea conţinutului şi până la evaluare, o evaluare care să fie relevantă, care să fie specifică modului de predare online”, a declarat ministrul Educației, la Aleph News.

Elevii și profesorii, acumulări digitale importante în perioada pandemiei

Plecați mulți de la zero, elevii și profesorii din țară nu au avut de ales în perioada pandemiei și s-au adaptat cerințelor de educație online. Cîmpeanu a declarat că în ultimele luni mulți dintre cei implicați în procesul de învățământ și-au îmbunătățit competențele digitale.

”Profesorii români, fără să aibă această formare, cea mai mare parte dintre ei au reuşit să ducă la bun sfârşit anul şcolar trecut şi îl vor încheia cu examenele naţionale, inclusiv acest an şcolar. Cum au reuşit?

Dobândind competenţe digitale, mult mai multe decât aveau până acum. Nu numai profesorii şi-au îmbunătăţit aceste competenţe digitale, ci şi elevii şi studenţii. Paradoxal sau nu, este un plus, o oportunitate a acestei pandemii.

Dacă cineva îşi imaginează că după ce se va termina această pandemie vom relua lucrurile de unde le-am lăsat în luna martie anul trecut, se înşeală amarnic. Că ne place sau nu ne place, că dorim sau nu dorim vom merge mult mai mult către teleşcoală, către predare online.

Activităţile practice sunt activităţi practice, nu pot fi făcute în online. Grădiniţa e totuşi grădiniţă, copiii merg totuşi să se joace… partea de medicină”, a mai spus Sorin Cîmpeanu, potrivit sursei citate.

Închide ×