Deși în urmă cu câteva luni părea aproape imposibil ca lucrările să ajungă la final, iată că un tronson important al Autostrăzii Transilvania dintre Târgu Mureș și Câmpia Turzii este la un pas de inaugurare. Vorbim despre cei aproape 18 kilometri dintre Iernut și Chețani, lucrare pe care constructorul o abandonase.
La evenimentul programat vineri, 18 septembrie și-au anunțat prezența președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban, dar și ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Și tot atunci va fi dat în funcțiune nodul rutier Chețani, parte din următorul lot.
De altfel, acesta din urmă a fost „vinovat” pentru blocarea lucrărilor care ar fi trebui să se încheie încă de anul trecut, după ce constructorul a hotărât să îl abandoneze. Între timp, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reușit să-i convingă pe constructorul și subcontractorii de pe lotul Chețani – Câmpia Turzii să finalizeze nodul, astfel încât circulația pe următorul lot să poată fi deschisă astăzi pentru șoferi.
„În luna septembrie, vom da în trafic 25 de kilometri din Autostrada Transilvania. După ce ieri am dat în trafic cei 5,3 kilometri de autostradă dintre Biharia şi Borş, peste câteva zile vom da în trafic şi cei 18 kilometri din Autostrada Transilvania, dintre Iernut şi Cheţani.
În acest moment, sunt în execuţie 54 de kilometri de autostradă. Mă refer la tronsoanele Târgu Mureş – Ungheni, Cheţani – Câmpia Turzii şi Chiribiş – Biharia. De asemenea, avem semnate contracte pentru proiectare şi execuţie pentru tronsoanele Zimbor – Poarta Sălajului şi de astăzi Nuşfalău – Suplacu de Barcău, însumând 26 de kilometri.
Ieri (4 septembrie), CNAIR a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru execuţia celor 30 de kilometri de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor. Mă refer la compania românească UMB din Bacău. Ultimele două secţiuni din Autostrada Transilvania, din cele 10 sunt în pregătire pentru lansarea procedurii de achiziţie pentru proiectare şi execuţie.
Mă refer la tronsonul Poarta Sălajului – Zalău – Nuşfalău, 41 de kilometri, inclusiv tunelul de pe Meseş, cu un termen de depunere a ofertelor, cu precalificare, 16 noiembrie 2020. Tronsonul Suplacul de Barcău – Chiribiş este de asemenea scos la licitaţie, iar pentru cei 26 de kilometri aşteptăm depunerea ofertelor pe 23 noiembrie, acest an”, declara ministrul Lucian Bode în cursul zilei de sâmbătă, 5 septembrie.
Lungime: 17,9 km
Constructor: asocierea ASTALDI SPA – MAX BOEGL ROMANIA SRL – ASTALROM SA – CONSITRANS SRL
Valoare contract: 438 mil lei
Ordin de începere: mai 2016
Termen de finalizare (inițial): 16 luni
Deschidere preconizată: septembrie 2020
Stadiu (septembrie 2020): 98%
Lungime: 15,7km
Constructor: S.C. STRACO GRUP S.R.L. – S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L. – S.C. TOTAL ROAD S.R.L
Valoare contract: 280 mil lei
Ordin de începere: mai 2016
Termen de finalizare (inițial): 16 luni
Finalizare estimată: 2021-2022
Stadiu (septembrie 2020): 38%