Vești proaste de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere! Adio, Centura București, după ce instituția a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN 7. Decizia vine în urma mai multor controale prin care s-a constatat că Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidegisn SRL a abandonat practic şantierul, unul care trebuia să fie deja finalizat.
“După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în şantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nicio activitate. În plus s-a observat că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze”, se menţionează în comunicatul CNAIR. De remarcat că antreprenorului i s-au transmis nu mai puţin de 5 notificări, prin care i s-a solicitat finalizarea lucrărilor restante.
Mai mult de atât, pentru a se încheia proiectul, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentaţiilor necesare exproprierii suprafeţelor de teren afectate de lucrări, deşi compania a arătat clar că această obligaţie revenea Antreprenorului, conform contractului semnat de ambele părţi. Rămâne de văzut acum modalitatea de continuare a lucrărilor restante. Trebuie specificat însă că din acest moment antreprenorul este bun de plată.
Astfel, ca urmare a rezilierii contractului, cel care trebuia să construiască Centura trebuie să achite și penalităţi de întârziere. Antreprenorului i se va reţine garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului şi i se va emite un certificat negativ, care nu îi va mai permite să mai participe la licitaţii publice în România sau în alt stat membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.
Proiectul semnat în luna noiembrie 2011 trebuia să fie gata încă din august 2014. Cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, drumul care are o lungime totală de 8,750 km, presupunea configurarea la 4 benzi a acestui sector, reabilitarea a 2 poduri şi pasaje şi construcţia a 4 poduri şi pasaje noi.