News

Vești proaste! Adio, Centura București! CNAIR a reziliat contractul

23.06.2019 | 08:48
Vesti proaste Adio Centura Bucuresti CNAIR a reziliat contractul

Vești proaste de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere! Adio, Centura București, după ce instituția a reziliat contractul pentru modernizarea sectorului cuprins între A1 şi DN 7. Decizia vine în urma mai multor controale prin care s-a constatat că Asocierea SC Delta ACM 93 SRL & Azvirt LLC & SC Maxidegisn SRL a abandonat practic şantierul, unul care trebuia să fie deja finalizat.

Vești proaste! Adio, Centura București!

“După mai multe întârzieri imputabile Antreprenorului, progresul fizic în şantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nicio activitate. În plus s-a observat că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze”, se menţionează în comunicatul CNAIR. De remarcat că antreprenorului i s-au transmis nu mai puţin de 5 notificări, prin care i s-a solicitat finalizarea lucrărilor restante.

Mai mult de atât, pentru a se încheia proiectul, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentaţiilor necesare exproprierii suprafeţelor de teren afectate de lucrări, deşi compania a arătat clar că această obligaţie revenea Antreprenorului, conform contractului semnat de ambele părţi. Rămâne de văzut acum modalitatea de continuare a lucrărilor restante. Trebuie specificat însă că din acest moment antreprenorul este bun de plată.

Vești proaste! Adio, Centura București! Șoseaua de centură
Companiile care erau obligate să predea proiectul au abandonat lucrările. Sursa foto – facebook

Ce riscă antreprenorul și cum trebuia să arate Centura

Astfel, ca urmare a rezilierii contractului, cel care trebuia să construiască Centura trebuie să achite și penalităţi de întârziere. Antreprenorului i se va reţine garanţia de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului şi i se va emite un certificat negativ, care nu îi va mai permite să mai participe la licitaţii publice în România sau în alt stat membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.

Proiectul semnat în luna noiembrie 2011 trebuia să fie gata încă din august 2014. Cofinanţat din fonduri europene nerambursabile, drumul care are o lungime totală de 8,750 km, presupunea configurarea la 4 benzi a acestui sector, reabilitarea a 2 poduri şi pasaje şi construcţia a 4 poduri şi pasaje noi.