Experții cer deschiderea șantierului de la planșeul Unirii. Ultimele verificări arată cum structura de rezistență ar putea ceda oricând, iar asfaltul s-ar putea surpa în unele locuri. Ce restricții vor apărea în cazul în care se întârzie începrea lucrărilor.
În zona Piața Unirii trec zilnic 60.000 de mașini. În subteran, lucrurile nu arată prea bine. Armăturile sunt corodate de infiltrații și deformate, iar pilonii au cedat. Experții sunt de părere că există zone în care planșeul se poate surpa în orice moment.
Cu o săptămână în urmă s-a făcut ultima expertiză. Lucrurile s-au înrăutățiț, iar probleme s-au accentuat. În cazul în care nu se închid zonele pentru reparații, vor fi instituite restricții de tonaj de cel mult zece tone peste pasajul Unirii și restricții de viteză care le va permite șoferilor să circule cu maximum 30 de kilometri pe oră.
Primăria Capitalei trebuie să dea autorizație Primăriei Sectorului 4 ca lucrările să se desfășoare. Zona Piața Unirii ar putea intra în șantier la finalul acestei luni. Lucrările vor începe din mijlocul pieței, dintr-o extremitate a parcului și vor continua până în zona fântânilor.
Întreaga zonă va fi decopertată, iar traficul va fi restricționat. Structura trebuie demolată și refăcută total, iar costurile ajung până peste 1 miliard de lei. Inginerii au încadrat planșeul în clasa de risc 4 din 5 posibile.
„Va urma o perioadă, pe parcursul anului 2025, extrem de dificilă pentru noi toţi când practic principalul nod al Capitalei va fi blocat. Vom face toate eforturile astfel încât disconfortul pe care îl vor simți bucureştenii să fie cât mai mic însă trebuie să știm cu toții că va urma o perioadă extrem de dificilă în care cu certitudine, nervii noştri, ai tuturor, vor fi întinşi la maximum”, a declarat Daniel Băluţă, primarul Sectorului 4.
În cadrul proiectului de înlocuire și consolidare a planșeului sunt implicate mai multe instituții. Primăria Sectorului 4 și-a asumat partea de contract și urmărește punerea lui în aplicare după ce a organizat licitații de proiectare și execuție.
Lucrările vor fi executate de o asociere de firme alcătuită din companiile Construcții Erbașu, Concrete & Design Solutions și Bog Art, care vor subcontracta: Aquaproiect, Concelex, Ces Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale SRL, Drum Concept și MC General Construct Afla SRL, potrivit g4media.ro.
Constructorul promite că va lucra în două schimburi, de zi și de noapte, timp de doi ani pentru a putea respecta termenul de finalizare. „În mod normal lucrările trebuie să dureze 2 ani de zile însă discutam despre o constructie veche de 86 de ani. Este destul de dificil, în ciuda scândurilor pe care le-am făcut, în ciuda tuturor testelor si analizelor pe care le-am făcut pot să apară elemente neprevăzute în interiorul acestei lucrări care să ducă la prelungirea termenului”, a adăugat primarul Daniel Băluţă.