News

Virgil Popescu, mesaj categoric pentru români: ”Cine are facturi inexplicabil de mari să nu le plătească”

Ministrul energiei Virgil Popescu îi îndeamnă pe români să nu plătească facturile în această iarnă dacă ”vor fi inexplicabil de mari”.
04.10.2022 | 20:14
Virgil Popescu mesaj categoric pentru romani Cine are facturi inexplicabil de mari sa nu le plateasca
Virgil Popescu, mesaj pentru români. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Asta, chiar dacă neplata facturilor poate duce la deconectarea de la gaz și curent electric.

Virgil Popescu, mesaj pentru românii care au facturi mari

Viziunea lui Virgil Popescu pare similară cu mișcarea britanică Don’t Pay, care le transmite britanicilor să nu mai plătească facturile în această iarnă, în semn de solidaritate cu oamenii care nu își permit să o facă.

Cu toate acestea, Virgil Popescu nu îndeamnă la nesupunere civică ci, mai degrabă, la neplata acelor facturi care sunt exagerat de mari din cauza unor erori evidente de calcul.

ADVERTISEMENT

”Prețul pentru energie electrică și gaz natural este protejat pentru populație la nivelul anului trecut. În mod normal, pe consumuri normale, facturile nu ar trebuie să fie mai mari faţă de acum un an sau acum doi ani de zile. De aceea am plafonat la 68 de bani pentru primii 100 KWh, la 80 de bani primii 255 de KWh.

Aproape 90% din populație are un preț foarte bun la electricitate și la gaz. Nu există plafon ca anul trecut și prețul este de 31 de bani indiferent de plafon. Pot să existe cazuri de greșeli de citire, factura eronată. Oamenii să nu plătească facturi greșite.

ADVERTISEMENT

Îți dai seama în funcție de cum ai plătit înainte şi te îndrepți la furnizor și apoi la ANRE”, a transmis Popescu la Antena 3.

Cu toate acestea, ce e de făcut atunci când o factură poate fi inexplicabil de mare? Primul pas ar fi depunerea unei contestații, după care trebuie așteptat 15 zile ca furnizorul să verifice și să ofere un răspuns. Următorul pas e o reclamație la ANRE, care va investiga acest caz.

ADVERTISEMENT

ANRE va oferi un termen de răspun de 60 zile la această reclamație, timp în care ar putea fi luate măsuri, dacă situația o va cere. Furnizorii care emit facturi greșite pot fi sancționați, conform legii. Ultimul pas ar fi un proces, însă acesta are toate șansele să fie extrem de costisitor și de durată.

De asemenea, ANPC a constatat că facturile pe care le primesc oamenii sunt incomplete și aceștia sunt insuficient informați de către furnizori cu privire la ce plătesc.

ADVERTISEMENT

Consumatorii sunt insuficient informaţi de către furnizorii de energie cu privire la importanţa transmiterii indexului către aceştia, periodic, şi la consecinţele neducerii la îndeplinire a acestui act.

Lipsa personalului sau existenţa unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum”, a transmis ANPC, conform sursei citate.

ADVERTISEMENT