Popescu a anunțat că, deși cotația motorinei a crescut ușor comparativ cu ultimele 10 zile, prețul la carburant ar trebui să scadă sau, în cel mai rău caz să se mențină la nivelul actual.
”Motorina a avut cotaţii. România e importatoare de motorină. Am văzut o creştere azi de 11 bani. Cotaţia motorinei acum 10 zile a crescut uşor odată cu paritatea leu/dolar pentru că acciza se plăteşte la dolar. Nu estimez o creştere foarte mare a preţului la motorină.
Am aşteptat în piaţă şi e posibil să vină o cotaţie în jos a motorinei sau se va menţine unde este acum. Referitor la ce se va întâmpla de la 1 octombrie, cred că trebuie să mai aşteptăm un pic.
Vom discuta în coaliţie şi Guvernului, iar apoi vom lua o decizie şi o vom anunţa”, a transmis Virgil Popescu. Așadar, referindu-se la 1 octombrie, Popescu va anunța dacă măsura de a compensa prețul la carburant cu 50 de bani de către Guvern va fi menținută.
Referitor la prețul carburantului în viitorul îndepărtat, Virgil Popescu a mărturisit că nu crede că acesta poate să depășească 9 lei pe litru, indiferent de condiții.
”Cred că va urma o cotaţie în jos sau se va menţine unde este acum”, a fost prognoza pe termen scurt a lui Popescu.
De asemenea, Popescu a anunțat că România se va reorienta spre alte țări de unde să cumpere motorină, în condițiile în care 50% din motorina importată de țara noastră venea din Rusia.
”Importurile din Rusia sunt reglementate până în 5 februarie. Există cu totul şi cu totul alte surse de import. Ştiţi că Grecia este exportator de motorină. Orientul Mijlociu, Rusia nu e singurul exportator din lume”, a punctat Popescu.
Înainte de războiul din Ucraina, românii se plângeau de prețul benzinei sau motorinei, de 6 lei pe litru. ”Creșterea prețurilor este influențată, pe de o parte, de scăderea cererii ca urmare a restricțiilor impuse de noul val pandemic, iar pe de alta de scumpirea petrolului, a energiei electrice, necesare în procesul de rafinare. La acestea se adaugă costurile operaționale ale benzinăriilor, în creștere semnificativă față de anul trecut”, explica analistul financiar Adrian Negrescu. Între timp, prețul unui litru e tot mai aproape de 9 lei, un scenariu apocaliptic pentru oricine ar fi oferit un pronostic în urmă cu 12 luni.