News

Volkswagen a redeschis cea mai mare fabrică din Germania. 100 de reguli se siguranță de respectat pentru angajați

28.04.2020 | 16:07
Volkswagen a redeschis cea mai mare fabrica din Germania 100 de reguli se siguranta de respectat pentru angajati
Volkswagen reia producția în plină pandemie. Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

Volkswagen a redeschis cea mai mare fabrică de mașini din lume. Germanii închiseseră fabrica din Wolfsburg pentru prima dată în ultimii 82 de ani din cauza epidemiei de coronavirus.

Volkswagen și-a redeschis fabrica din Wolfsburg

Cel mai mare producător de mașini din lume a efectuat 100 de schimbări drastice pentru a-i proteja pe muncitori de pericolul infectării cu noul coronavirus. Asta, în condițiile în care Germania se străduie să-și repornească economia, însă pandemia rămâne un pericol real.

ADVERTISEMENT

„Nu am lucrat niciodată în astfel de condiții”, a explicat Bernd Osterloh, reprezentantul sindical al muncitorilor de la Volkswagen.

Fabrica imensă din Wolfsburg, orașul care susține activitatea fabricii a produs peste 45 de milioane de automobile începând din 1945.

ADVERTISEMENT

Mașini legendare precum VW Golf, Tiguan sau WV Beetle, alintat „broscuță” în România au ieșit în toți acești ani din fabrica din Wolfsburg.

19 martie, zi istorică pentru VW

Fabrica VW s-a închis pentru prima dată în istorie în 19 martie 2020, în plină pandemie de coronavirus, însă și-a reluat producția, în condițiile în care aproximativ 14 milioane de oameni lucrează în domenii care au legătură strânsă cu fabricarea de mașini.

ADVERTISEMENT

Celebra fabrică se întinde pe 6.5 milioane de metri pătrați și a „produs” 700.000 de mașini anul trecut. Pe zi, în Wolfsburg se produc aproximativ 3.500 de automobile cu ajutorul a 63.000 de angajați, jumătate din populația orașului Wolfsburg. Oraș construit în 1938 special pentru angajații fabricii.

Cifrele fabuloase ale fabricii din Wolfsburg:

  • Suprafață de 6.5 milioane de metri pătrați
  • 63.000 de angajați în fabrică
  • Producție de 3.500 de mașini pe zi
  • 21.000 de piese sunt transportate zilnic în fabrică
  • 45 de milioane de mașini au fost fabricate din 1945 până în prezent
  • Fabrica e conectată de o rețea constituită din 75 de kilometri de drum și 55 de kilometri de cale ferată
ADVERTISEMENT

Germanii depind de restul lumii

Fabrica gigant din Wolfsburg depinde de alte 2.600 de companii, de o rețea de furnizori din 71 de țări, conform CNN. În condițiile în care Covid-19 a pus pe butuci multe dintre aceste companii, germanii au gândit 100 de măsuri pentru a-și proteja angajații. În acest sens, au fost lipite peste 8.000 de afișe în perimetrul fabricii.

„Volkswagen revoluționează industria din Germania cu aceste măsuri”, a punctat Osterloh.

Cu toate acestea, fabrica și-a reluat activitatea cu pași mărunți și se așteaptă să producă în câteva săptămâni 40% din totalul de mașini produse înainte de pandemie. Momentan, în funcție de cerere (care nu există momentan), cei de la VW vor să producă aproximativ 1.400 de mașini pe săptămână, pentru început.

Fabrica va începe cu un schimb de 8.000 de muncitori, cu 12.000 mai puțini față de perioada de dinainte de pandemie. Muncitorii vor fi nevoiți să respecte anumite reguli de distanțare socială și se vor schimba în uniforme la ei acasă. Mai mult, oamenii vor fi obligați să deschidă ușile cu cotul și vor fi rugați să-și ia temperatura. Pe podea au fost lipite anumite stickere care să le indice oamenilor pe unde să calce, asemeni unei hărți, pentru a nu se întâlni cu prea mulți colegi.

O altă schimbare importantă va fi închiderea cantinei din fabrică. Oamenii vor fi rugați să-și aducă de acasă mâncare. Instrumentele de lucru vor fi dezinfectate mereu și oamenii vor păstra o distanță de 1.5 metri între ei, chiar și atunci când lucează la linia de producție.

Cele 100 de subpuncte menite să protejeze oamenii au fost distribuite altor 40.000 de furnizori care vor intra în fabrică pentru a aduce diferite piese.

După ce lucrurile se vor liniști în Wolfsburg, nemții vor redeschide și fabricile din Zickau și Bratislava. În China, 32 din cele 33 de fabrici au fost deja deschise. Cu toate acestea, în lipsa unei cereri, rămâne de văzut cum se vor descurca producătorii de mașini. Conform datelor oficiale, cererea a scăzut cu 42% în această perioadă, iar declinul ar putea fi și mai mare în următoarele luni.

ADVERTISEMENT
Tags: