Așadar, cei care au primit mult așteptatele vouchere sociale 2022 mai trebuie să știe că dacă se întâmplă să le piardă, vor rămâne în continuare beneficiari ai programului.
Asta se va întâmpla și dacă pe tichetul social pierdut încă existau bani care nu au fost cheltuiți. Mai mult, dacă un beneficiar ar pierde voucherul social 2022, tot ce trebuie să facă este să sune cât mai repede la firma care a emis cardul respectiv.
Ulterior, după preluarea și înregistrarea apelului, tichetul social va fi blocat, iar beneficiarul va primi un card nou. ”Beneficiarul care a pierdut – sau dorește să blocheze temporar – cardul social pentru produse alimentare și mese calde trebuie să anunțe imediat pe emitentul cardului, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului.
Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut”, se arată pe mfe.gov.ro.
În același context, pe site-ul creat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene sunt publicate toate datele de contact (n.r. – și numărul de telefon, și adresa de e-mail) ale emitenţilor tichetelor sociale.
Revenind la situația în care persoanele care au primit vouchere sociale valabile pentru anul 2022, dar au uitat codul PIN al cardului, există două soluții simple.
Conform informațiilor publicate pe mfe.gov.ro, prima dintre ele se referă la accesarea opțiunii “Reamintire PIN”, din aplicația mobilă a emitentului.
Dacă această procedură este prea complicată pentru beneficiari, mai există varianta contactării Serviciului Asistență Clienți al emitentului (n.r. – prin telefon sau e-mail), în vederea emiterii unui nou PIN.
Amintim că la începutul lunii august a existat o problemă cu distribuirea tichetelor sociale și s-a aflat astfel de ce nu au primit toţi pensionarii vouchere pentru alimente. Aproximativ 2,6 milioane de români care au vouchere sociale de 250 de lei pot cumpăra produse alimentare și din două mari lanțuri de magazine.