News

WhatsApp introduce „superputerea expeditorului”. Aplicația care împiedică mesajele să dispară

WhatsApp a anunțat recent că o nouă funcție este disponibilă pentru utilizatori: actualizarea care le permite oamenilor să ”păstreze” mesajele care dispar
22.04.2023 | 13:36
WhatsApp introduce superputerea expeditorului Aplicatia care impiedica mesajele sa dispara
WhatsApp va implementa funcția Keep in Chat în următoarele săptămâni / Foto: Hepta
ADVERTISEMENT

WhatsApp a introdus o nouă funcție numită “Keep in Chat”, care le permite utilizatorilor să păstreze anumite mesaje chiar și după activarea funcției Disappearing Messages. Această funcție este disponibilă pentru unii utilizatori care instalează cele mai recente actualizări ale WhatsApp pentru iOS, Android și Desktop, iar în următoarele săptămâni va fi disponibilă pentru o gamă mai largă de utilizatori.

”Keep in Chat”

Aplicația de mesagerie WhatsApp va introduce o funcție nouă care le va permite utilizatorilor să “păstreze” mesajele care dispar. Funcția va fi ”implementată la nivel global în următoarele câteva săptămâni”, a precizat dezvoltatorul aplicației. Compania a declarat că speră ca actualizarea să le ofere utilizatorilor mai multă flexibilitate.

ADVERTISEMENT

WhatsApp le va permite acum utilizatorilor să împiedice dispariția mesajelor lor. Aplicația le-a permis utilizatorilor să își seteze mesajele pentru a fi șterse automat după o anumită perioadă de timp. Dezvoltatorul, WhatsApp Inc., explică faptul că această funcție are scopul de a face discuțiile pe WhatsApp mai ”conversaționale”, fără ca utilizatorii să fie nevoiți să se îngrijoreze că ceea ce spun va rămâne pentru totdeauna.

Dar acest lucru înseamnă, în egală măsură, că unele mesaje importante pot dispărea înainte ca acestea să fie salvate. De exemplu, un alt utilizator poate trimite un link sau informații importante pe care destinatarul ar dori să le păstreze vreme mai îndelungată. Astăzi, WhatsApp a anunțat că va oferi o funcție exact în acest scop, numită ”Keep in Chat”.

ADVERTISEMENT

„Superputerea expeditorului”

Această nouă funcție este numită o ”superputere a expeditorului”, deoarece ea permite păstrarea mesajelor, dar numai dacă persoana care le-a trimis își dă acordul în acest sens. Atunci când un mesaj este trimis și cineva dorește să îl păstreze, poate face click pe el și astfel alege opțiunea de păstrare a mesajului. O notificare este apoi trimisă expeditorului, care are posibilitatea de a obiecta și a se opune la această decizie.

În cazul în care se împiedică salvarea, decizia este definitivă, iar mesajul va fi șters de pe dispozitivele tuturor utilizatorilor la expirarea termenului normal. Scopul este de a permite utilizatorilor să aibă ”ultimul cuvânt” în ceea ce privește ceea ce se întâmplă cu mesajele pe care le-au trimis, a precizat WhatsApp, informează Independent.

ADVERTISEMENT

Dacă utilizatorul își dă acordul ca mesajul să fie salvat, acesta va primi o pictogramă de marcaj de dinemsiuni mici. Pe lângă faptul că mesajul va rămâne în cadrul discuției, el va fi adăugat la un dosar ”mesaje păstrate”, unde pot fi vizualizate împreună, sortate în funcție de chat-ul de proveniență.

Implementată la nivel global

Funcția va fi ”implementată la nivel global în următoarele câteva săptămâni”, a precizat WhatsApp. Funcția de dispariție a mesajelor de pe WhatsApp le permite utilizatorilor opțiuni de ștergere a mesajelor: au de ales ca mesajele să fie șterse după 24 de ore, șapte zile sau 90 de zile. Această funcție poate fi activată fie pentru toate chat-urile, fie pentru anumite chat-uri, iar oricare dintre opțiuni poate fi aleasă în setările WhatsApp.

ADVERTISEMENT

Aceasta este una dintre numeroasele caracteristici de confidențialitate și securitate despre care WhatsApp spune că sunt concepute pentru a se asigura că mesajele nu ajung pe mâinile cui nu trebuit. Unele dintre funcții pentru securizarea conversațiilor și fișierelor, cum ar fi criptarea end-to-end, s-au dovedit, potrivit sursei citate, destul de controversate, guvernul de la Londra a încercat să limiteze utilizarea acestora.

ADVERTISEMENT