News

WhatsApp, schimbare importantă pentru utilizatori. Au fost anunțate noi condiții pentru cei care folosesc aplicația

08.01.2021 | 10:35
WhatsApp schimbare importanta pentru utilizatori Au fost anuntate noi conditii pentru cei care folosesc aplicatia
Defecțiune majoră a aplicației Whatsapp. Utilizatorii nu pot trimite sau primi mesaje Sursa foto: valseriananews.it
ADVERTISEMENT

WhatsApp, poate cel mai utilizat serviciul de mesagerie deţinut de Facebook, anunță o schimbare importantă pentru utilizatori, concretizată în condiții noi pentru toți cei care folosesc aplicația.

WhatsApp a devenit în 2020, în condițiile de distanțare socială dusă până la izolare, impuse de războiul mondial declarat omenirii de noul deja vechi coronavirus SARS-CoV-2, una dintre modalitățile cele mai comode de a păstra legătura cu „lumea de afară”.

ADVERTISEMENT

Mark Zuckerberg, „creierul” CEO Facebook, deține cele mai descărcate 4 aplicații ale deceniului 2010-2020, Facebook Messenger (locul 2), WhatsApp (locul 3) și Instagram (locul 4), plus, evident, „cupola” tuturor, Facebook însăși (locul 1).

WhatsApp, schimbare importantă pentru utilizatori. Au fost anunțate noi condiții pentru cei care folosesc aplicația

Deținând acest adevărat „monopol al datelor”, Mark Zuckerberg & comp. au anunțat noi condiții de utilizare pentru WhatsApp începând din 8 februarie 2021.

ADVERTISEMENT
Cele mai descarcate aplicatii in deceniul 2010-2020
Cele mai descărcate aplicații în deceniul 2010-2020. Sursa foto: bbc.com

Modificările sunt obligatorii și numai utilizatorii care se vor „conforma” vor mai putea folosi WhatsApp, celor care nu sunt de acord cu noua „politică de confidențialitate” urmând a le fi șterse pur și simplu conturile!

Noile condiții de utilizare anunțate de Mark Zuckerberg vor permite aplicaţiei WhatsApp să partajeze și mai multe date cu celelalte companii deţinute de Facebook.

ADVERTISEMENT

Principalele schimbări vor afecta modul în care „WhatsApp procesează datele utilizatorilor, modul în care companiile pot folosi serviciile găzduite de Facebook pentru a stoca şi gestiona conversaţiile din WhatsApp” şi în felul în care colaborează cu Facebook pentru „a intregra produsele din portofoliul companiei Facebook”, conform thehackernews.com.

Și asta în condițiile în care Uniunea Europeană a interzis acest lucru, numai că, iată, conducerea Facebook nu renunţă în niciun caz la accesarea datelor colectate de WhatsApp.

ADVERTISEMENT

Nu peste tot, pentru că „această politică de partajare a datelor cu Facebook şi celalte servicii deţinute de Mark Zuckerberg nu se aplică statelor membre ale Uniunii Eruopene care fac parte din Spațiul Economic European (SEE), în care sunt în vigoare reglementări GDPR privind protecția datelor”, conform romaniatv.net.

Cei peste două miliarde de utilizatori WhatsApp au început să primească o notificare prin care administratorii aplicației le fac cunoscute schimbările pe care le vor impune în modul de folosire a „serviciului” respectiv.

Clasificarea schimbărilor anunțate de WhatsApp

Modificările anunțate de WhatsApp sunt „partajate” ca să rămânem în terminologia din domeniu, în 3 direcții, determinate de modul în care vor fi folosite datele.

  1. Modificări direct legate de folosirea WhatsApp
  2. Modificări în modul prin care companiile care vând pe WhatsApp vor putea să folosească serviciile Facebook pentru stocarea comunicărilor cu clienţii
  3. Modificări pentru integrarea aplicației WhatsApp cu „aplicația-mamă” Facebook

După implementarea noilor condiții de utilizare pentru WhatsApp, Facebook va avea acces la mult mai multe date/informaţii colectate de WhatsApp: înregistrarea contului, numere de telefon, tranzacții, servicii, dispozitivul mobil folosit pentru interacțiuni pe platformă, adresă IP. Date colectate, spun administratorii WhatsApp, numai pe baza consimțământului utilizatorilor.

Vă reamintim că WhatsApp şi-a actualizat ultima dată condițiile de utilizare în urmă cu un an, pe 28 ianuarie 2020, iar actuala politică de confidențialitate a intrat în vigoare pe 20 iulie 2020.

  • „Modificările vor facilita noua strategie de monetizare a aplicației, care, în loc de reclame, se va axa pe servicii oferite companiilor, pentru simplificarea comunicării cu clienţii şi pentru a putea să-și vândă produsele sau serviciile direct în WhatsApp” – comunicat WhatsApp
  • 19 miliarde de dolari a dat Mark Zuckerberg pe WhatsApp pentru a cumpăra aplicația în 2014
ADVERTISEMENT