La mijlocul acestei săptămâni, WhatsApp a primit o nouă somație din partea Comisiei Europene. Compania trebuie să pună în aplicare o prevedere legală legată de confidențialitatea datelor utilizatorilor.
Miercuri, 8 iunie, rețeaua de cooperare în materie de protecţie a consumatorilor (CPC) şi Comisia Europeană au transmis o nouă scrisoare către WhatsApp.
Aplicaţia este somată să ia măsuri care privesc actualizările privind condiţiile sale de furnizare a serviciilor şi politica de confidenţialitate.
WhatsApp trebuie să informeze în mod clar consumatorii cu privire la modelul lor de afaceri, se arată într-un comunicat al Executivului comunitar, notează Agerpres.
Potrivit forului de la Bruxelles, cei de la WhatsApp nu au explicat modificările într-un limbaj simplu şi inteligibil, încălcând astfel legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.
CE precizează că aplicația trebuie să comunice orice actualizări viitoare ale condiţiilor sale de utilizare şi să facă acest lucru astfel încât consumatorii să poată înţelege cu uşurinţă implicaţiile unor astfel de actualizări.
În urma acestor notificări, utilizatorii vor putea decide în mod liber dacă doresc să utilizeze în continuare WhatsApp.
CE a trimis o scrisoare către WhatsApp încă din ianuarie. Forul european reproșa companiei că mai multe actualizări ale condiţiilor sale de utilizare efectuate în 2021 au fost problematice pentru consumatori.
În replică, aplicația spune că a demonstrat că a furnizat utilizatorilor informațiile necesare cu privire la astfel de actualizări, inclusiv prin intermediul unor notificări în aplicaţie sau al serviciului său de asistenţă.
Cu toate acestea, CE consideră că informaţiile furnizate de WhatsApp sunt insuficiente şi derutante pentru utilizatori.
Din aceste moment, de la scrisoarea emisă pe 8 iunie, WhatsApp are la dispoziţie o lună pentru a le demonstra autorităţilor de protecţie a consumatorilor că practicile sale respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.