Compania aerieană low-cost Wizz Air s-a ales cu o amendă colosală în valoare de 770.000 de euro pentru comunicare înșelătoare.
Sancțiunea a fost aplicată de Autoritatea pentru concurenţă din Ungaria care acuză compania aeriană low-cost că și-a păcălit clienții să cumpere bilete mai scumpe.
Potrivit autorităților de la Budapesta, Wizz Air a încălcat principiul due diligence-ului profesional și și-a indus în eroare clienții prin felul în care și-a prezentat serviciul de check-in automat.
Anunțul legat de sancțiunea uriașă a fost făcut de autoritățile maghiare, sâmbătă, însă reeprezentanții Wizz Air nu au făcut niciun comentariu cu privire la aceasta.
Amenda colosală a fost aplicată la scurt timp după ce compania aeriană low-cost Wizz Air și-a revizuit în scădere profitul anual.
La începutul acestei săptămâni, compania aeriană a raportat o scădere cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru, ca urmare a cheltuielilor generate de problemele cu motoarele Pratt & Whitney și de contractele unice de leasing pentru creșterea capacității.
Wizz Air deține o flotă de avioane Airbus, care în ultima vreme, s-a confruntat cu provocări legate de motoarele Pratt şi Whitney RTX.
În această vară, 46 dintre avioanele sale urmează să fie reţinute la sol pentru o serie de inspecții care va constânge capacitatea de operare a zborurilor.
În luna iulie, 5,9 milioane de persoane au zburat cu aeronavele Wizz Air. Conform datelor furnizate de compania aeriană, gradul de ocupare al aeronavelor a fost de 93,8%, în condițiile în care Wizz Air a trebuit să renunțe la 1% din zborurile planificate din cauza unor întreruperi la nivel mondial.
Însă, nu a fost singura companie care s-a confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creşterii în spirală a costurilor şi a normalizării cererii clienţilor, după pandemie.
La rândul lor, Air France-KLM, Lufthansa şi Ryanair au raportat un al doilea trimestru al anului destul de dificil.