Wizz Air și sucursala din București au fost obligate să plătească 29.000 euro daune morale și compensații de câte 400 de euro unei familii din Oradea. Tribunalul Alba a dat decizia definitivă.
Avocatul orădean Mircea Ursuța a câștigat procesul cu Wizz Air după ce compania le-a anulat zborul de întoarcere din Madrid în Sibiu, pe data de 8 ianuaire 2021. Tribunalul Alba a decis că operatorul aerian trebuie să le plătească 29.000 de euro daune morale, plus alte compensații și cheltuieli de judecată.
Judecătoria Alba Iulia a declarat că familia avocatului este îndreptățită să primească daune morale în valoare de 40.000 de euro, reducând apoi suma la 29.000 de euro, plus 1.600 de euro daune materiale, transmite ebihoreanul.ro, citat de liberatea.ro. De asemenea, cheltuielile de judecată în valoare de 5.000 de lei vor fi achitate tot de compania de zbor maghiară.
Pe 8 ianuarie 2021, avocatul Mircea Ursuța, împreună cu soția, copilul de 3 ani și soacra se pregăteau să se întoarcă acasă din vacanța petrecută în Madrid. Zborul lor spre Sibiu a fost anulat din cauza unei furtuni de zăpadă care a închis aeroportul.
Problema nu a fost doar anularea zborului, ci modul în care Wizz Air a gestionat întreaga situație. Familia a aflat despre anulare de la angajații aeroportului, nu de la companie. Mai mult, Wizz Air nici măcar nu are un oficiu în aeroportul din Madrid unde pasagerii să poată solicita ajutor.
Familia Ursuța au petrecut noaptea în aeroport, în ideea în care vor prinde următorul zbor spre București a doua zi. Din păcate, avionul care venea din România a aterizat la Barcelona, nu la Madrid. Așa că au fost nevoiți să-și ia o cameră de hotel pentru următoarea seară.
Timp de trei zile, Wizz Air nu a operat niciun zbor spre România. Compania nici măcar nu a răspuns cererii de asistență a familiei, lăsându-i să se descurce singuri.
Abia după 5 zile de la anularea zborului inițial, familia a reușit să prindă un avion Wizz Air spre Budapesta.
Mircea Ursuța spune că a făcut peste 50 de reclamații pe site-ul companiei dar răspunsul a fost mereu același: „de fiecare dată răspundea un robot care îi oferea… apă și sandvișuri”. În fața acestei situații, el a decis să meargă în instanță.
În 2023, avocatul a deschis proces invocând legislația care protejează drepturile pasagerilor pe care l-a și câșigat. Conform legii, pentru zboruri anulate pe distanțe mai mari de 1.500 km, cum era cazul rutei Madrid-Sibiu, companiile trebuie să ofere compensații de 400 euro per pasager.
De asemenea, trebuie să se ofere și asistență „în eventualitatea unei redirecţionări în cazul în care plecarea unui nou zbor este la cel puţin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat”.
„Dacă nu vor plăti, voi cere executarea silită a Wizz Air, care poate merge până la sechestrarea unui avion la sol”, a declarat acesta, potrivit libertatea.ro.