News

Zeci de români, lăsați pe aeroportul din Barcelona, după ce Wizz Air a vândut prea multe bilete. Răspunsul companiei

Zeci de români, cu bilete achiziționate, au fost lăsați de Wizz Air pe aeroportul din Barcelona. Care e explicația companiei aeriene.
31.07.2021 | 15:56
Zeci de romani lasati pe aeroportul din Barcelona dupa ce Wizz Air a vandut prea multe bilete Raspunsul companiei
Zeci de români, lăsați pe aeroportul din Barcelona, după ce Wizz Air a vândut prea multe bilete. Răspunsul companiei. Sursa foto: hepta.ro
ADVERTISEMENT

Probleme pentru mai mulți români care trebuiau să se îmbarce, vineri seara, în cursa cu direcția Barcelona – București. Un număr de 40 de persoane care aveau bilete pentru a se întoarce din Catalunia la București nu s-au putut îmbarca în cursa operată de Wizz Air.

Din primele informații, se pare că operatorul aerian a vândut mai multe bilete decât locuri disponibile, scrie Europa Liberă.

ADVERTISEMENT

La rândul ei, compania Wizz Air precizează că, de fapt, situația a fost diferită. Explicația ar fi că aeronava a fost schimbată în ultimul moment cu una cu o capacitate mai mică, fără să precizeze și motivul pentru care a fost nevoie de această schimbare.

Zeci de români, cu bilete achiziționate, lăsați de Wizz Air pe aeroportul din Barcelona. Explicația companiei aeriene

Aproximativ 40 de pasageri din România, care aveau bilete de avion pentru ruta Barcelona-București, vineri seară, nu s-au putut îmbarca în cursa companiei Wizz Air.

ADVERTISEMENT

Conform cetățenilor din țară blocați pe aeroportul catalan, compania aeriană ar fi vândut mai multe bilete decât locurile disponibile.

”Le-am predat și mi-au anulat check-in-ul făcut online”, a declarat, pentru sursa citată, un pasager aflat la Barcelona.

ADVERTISEMENT

Conaționalul nostru spune că niciun reprezentant al operatorului nu s-a aflat pe aeroportul spaniol pentru a le oferi detalii suplimentare celor afectați.

”Ne-au refuzat îmbarcarea, nouă și altor aproximativ 40 de oameni pe motiv că nu sunt suficiente locuri în avion. Nu se cunosc motivele, nici un reprezentant de la Wizz nu a fost prezent. O bătaie de joc”, a adăugat cetățeanul revoltat.

ADVERTISEMENT

Wizz Air a reacționat în legătură cu această situație. A doua zi

La o zi după incident, sâmbătă, compania Wizz Air a reacționat și a spus că nu a fost vorba de overbooking (n.r. vânzarea de locuri peste numărul celor existente), ci de ”schimburi operaționale de ultim moment ale aeronavelor”.

”Din când în când, mai ales într-un context dinamic şi în continuă schimbare, care variază de la restricţii volatile la vârfuri în ceea ce priveşte cererea pe multe rute de vară, s-ar putea întâmpla ca Wizz Air să fie obligată să facă schimburi operaționale de ultim moment ale aeronavelor pentru a menține operațiunile de zbor, așa cum este practica normală în industria aviației.

În cazul puțin probabil în care singurul avion disponibil pentru schimb este unul care poate găzdui un număr mai mic de pasageri, unor pasageri li se poate refuza îmbarcarea, lucru pe care Wizz Air îl regretă sincer. Toți pasagerii afectați primesc rambursare integrală sau rezervare la următorul zbor, primesc cazare la hotel și sunt despăgubiți în conformitate cu legislația privind drepturile pasagerilor.

Echipa Wizz Air este conștientă de importanța mobilității în această perioadă, în special după lunga perioadă de restricții din multe țări și face toate eforturile posibile pentru a efectua toate zborurile și pentru a transporta toți pasagerii în siguranță către destinațiile lor preferate.

Wizz Air continuă să lucreze pentru a reduce la minimum aceste situații de refuz la îmbarcare și își cere scuze sincer tuturor pasagerilor afectați pentru orice inconvenient cauzat”, spun reprezentanții companiei într-un comunicat transmis Europei Libere.

ADVERTISEMENT