În curând, pe străzile din Capitală vor circula primele tramvaie cu aer condiţionat. Regia Autonomă de Transport Bucureşti a achiziţionat primele echipamente de aer condiţionat ce vor fi instalate în saloanele de pasageri.
Potrivit unui anunţ postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), RATB va plăti aproape 1 milion de lei cu TVA inclus pentru 3 seturi de echipamente de salon climatizare. Aceste echipamente sunt valabile, conform caietului de sarcini, pentru tramvaie Bucur LF-CA şi Bucur LF-41.
Echipamentele de climatizare se montează pe acoperişul tramvaiului şi vor avea efect de încălzire în sezonul rece. “Echipamentul de climatizare pentru vagoanele de tramvai Bucur LF-CA şi Bucur LF-41 este destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii salonului de pasageri şi se montează pe acoperişul tramvaiului. Echipamentul de climatizare este compus din două aparate de aer condiţionat cu funcţionare independentă, alimentate dintr-o sursă statică, montate pe acoperişul vagonului de tramvai Bucur LF-CA şi trei aparate de aer condiţionat cu funcţionare independentă dintr-o sursă statică, montate pe acoperişul vagonului Bucur LF-41”, se precizează în caietul de sarcini, conform b365.ro.
Echipamentele de climatizare pentru tramvaie trebuie să facă faţă agenţilor exteriori şi condiţiilor meteo nefavorabile (praf, ploaie, nisip, zăpadă, chiciură, gheaţă, raze ultraviolete), dar şi agenţilor interiori (umezeală, fungi, mucegai şi bacterii). De asemenea, conform caietului de sarcini, echipamentul de aer condiţionat trebuie să reziste la şocuri şi la vibraţii sinusoidale şi să nu depăşească un nivel de zgomot în salonul de pasageri mai mare de 66 decibeli, în toate condiţiile de funcţionare.