News

Banii din publicitate la Campionatul Mondial 2018 Rusia: sumă imensă cerută de TVR!

01.05.2018 | 15:27
Banii din publicitate la Campionatul Mondial 2018 Rusia suma imensa ceruta de TVR

Turneul final din acest an ar putea reprezenta un adevărat tun financiar pentru postul public. Banii din publicitate la Campionatul Mondial 2018 Rusia pot îmbogăţi TVR, care a cerut o sumă imensă partenerilor comerciali. FANATIK.RO vă prezintă toate cifrele.

Banii din publicitate la Campionatul Mondial 2018 Rusia: 3.125 de euro / spot!

Se apropie cea mai importantă competiţie sportivă a anului, atât ca impact social, cât şi din punct de vedere publicitar: Campionatul Mondial 2018, care va fi găzduit de Rusia. TVR este postul care va transmite cele 64 de partide ale turneului final, iar pregătirile sunt în toi. Una dintre temele principale discutate de cei de la TVR a fost cea legată de publicitatea din timpul competiţiei. Astfel, conform informaţiilor FANATIK.RO, postul public le-a transmis celor interesaţi de reclamă în timpul jocurilor că pachetul minim conţine un spot / meci şi este cifrat la 200.000 de euro, adică 3.125 de euro / spot! Mai pe româneşte, 64 de spoturi de 30 de secunde vor costa suma uriaşă de 200.000 de euro!

Pentru a achiziţiona drepturile TV ale Campioantului Mondial 2018 din Rusia, postul public a plătit 9 milioane de euro. Va fi interesant de văzut cât va reuşi TVR să strângă din publicitate în acest an, în condiţiile în care în 2014, la turneul final din Brazilia, a adunat “doar” 850.000 de euro, de la cei peste 93 de parteneri de publicitate, conform Forbes.ro.

PRO TV a dat lovitura cu Euro 2016!

Atracţia brandurilor mari pentru turneele finale este una cât se poate de evidentă. De acest lucru a profitat, în 2016, PRO TV. Spre deosebire de TVR în 2014, postul privat a înregistrat încasări realmente uriaşe din publicitate pentru competiţia la care a participat şi naţionala României. Astfel, conform Pagina de media, PRO TV a facturat de aproape 4,5 milioane de euro! Grosul a venit, aşa cum era şi firesc, din partidele tricolorilor: 1,3 milioane de euro!

Partida România – Franţa, care a constituit şi deschiderea Campionatului European, a însemnat în primul rând un record de cotă de piaţă pe comercial: 71%! A fost cea mai ridicată cotă din istoria măsurătorilor audienţei şi a adus în vistieria PRO jumătate de milion de euro! Din această sumă, un sfert din timpul alocat reclamei în pauza meciurilor a aparţinut site-urilor de pariuri, o categorie de clienţi cu putere de investiţie enormă!

Următoarele meciuri din grupe ale României au fost şi ele foarte productive. Jocul România – Elveţia a strâns între 300.000 de euro şi 350.000 de euro, iar cel decisiv, România – Albania, între 350.000 de euro şi 400.000 de euro.

Agoniseala extraordinară a celor de la PRO TV a fost completată şi de partidele din fazele eliminatorii ale competiţiei. Semifinala Germania – Franţa a avut audienţe bune şi a băgat în conturi aproximativ 200.000 de euro, iar finala Portugalia – Franţa, câştigată de echipa lui Cristiano Ronaldo, a tras ca un meci al României: între 300.000 de euro şi 350.000 de euro, conform Pagina de Media.

Regina Super Bowl! 30 de secunde = 5 milioane de dolari!

Cea mai vânată competiţie sportivă la nivel planetar rămâne Super Bowl. Peste 100 de milioane de americani se uită în fiecare an la finala NFL, iar acest lucru îndeamnă companiile la cheltuieli uriaşe!

Conform Forbes.com, 30 de secunde de reclamă în timpul Super Bowl costă minimum 5 milioane de dolari, aproximativ 170 de mii de dolari pe secundă! Asta în condiţiile în care, în mod obişnuit, la aceeaşi oră, un spot de 30 de secunde costă maximum 112.000 de dolari, adică aproximativ 4.000 de dolari pe secundă.

Thrillist.com susţine însă că nebunia este chiar şi mai mare. Pe lângă costul efectiv per secundă, brandurile plătesc încă 1.000.000 de dolari pentru realizarea spotului şi investesc aproximativ 1.250.000 de dolari pentru a face publicitate publicităţii!

Da, aţi auzit bine: oamenii care se ocupă de marketing au grijă cu luni bune înainte Super Bowl să îşi promoveze viitorul spot! Se ajunge astfel ca, în medie, un singur calup să coste aproximativ 7,25 milioane de dolari! Iar televiziunea care transmite pe teritoriul SUA are şi ea parte de câştiguri uluitoare. NBC ar fi încasat din publicitatea pentru Super Bowl şi pentru Olimpiada de iarnă din 2018 peste 1,2 miliarde de dolari!

Aşa arată una dintre cele mai scumpe şi mai vizionate reclame de la Super Bowl 2018

9 milioane de euro a plătit TVR pentru drepturile TV la Campionatul Mondial 2018 din Rusia

64 de meciuri va transmite, în exclusivitate, TVR de la Campionatul Mondial 2018 din Rusia

Tags: