Campionul paralimpic Eduard Novak, copilot pentru Simone Tempestini la Raliul Harghitei

13.07.2018 | 18:55
Campionul paralimpic Eduard Novak copilot pentru Simone Tempestini la Raliul Harghitei

Eduard Novak, singurul campion paralimpic al României și președinte al Federației Române de Ciclism, a fost invitat special la ediția cu nr 26 a Raliului Harghitei. Peste doar 3 săptămâni, cvintuplul  campion mondial va încerca la 42 ani să obțină o nouă medalie la Campionatul Mondial de la Maniago (Italia).

Președintele FR Ciclism s-a aflat vineri în dreapta lui Simone Tempestini (Napoca Rally Academy), campion mondial de raliuri WRC Junior și dublu campion național de raliuri, la una dintre urcările de antrenament:

“Incredibil, am avut niște trăiri foarte intense. La un moment dat am crezut că zburăm afară, dar mă gândeam că zboară și el, așa că m-am gândit că o să aibă grijă de el și am căpătat încredere. A fost super. Aceste mașini și piloții sunt la un nivel extraordinar. Aici, viteza este alta decât la ciclism, dar nu am fost speriat de ce se întâmplă, am avut încredere. Am trăit această experiență din perspectiva unui sportiv. Voi concura în curând în Italia la Campionatul Mondial și am înțeles că Simo este din Treviso, aproape de locul competiției. Pentru mine Campionatul Mondial este foarte important, sunt puncte valoroase pentru calificarea la Jocurile Paralimpice de la Tokyo și mi-aș dori să urc pe podium. Sunt foarte mândru, am un an foarte bun și abia aștept să concurez cu cei mai buni și cei mai tineri”, a declarat vizibil emoționat Eduard Novak.

Rezultate shakedown top 5:

Simone Tempestini   Citroen C3 R5            1.20,8m

Dan Gîrtofan                Skoda Fabia R5       1.22,0m

Bogdan Marișca         Ford Fiesta R5          1.24,4m

Alexandru Pițigoi       Porsche 911GT3       1.24,7m

Vali Porcișteanu         Skoda Fabia R5        1.25,0m

Cele 83 de echipaje prezente la startul Raliului Perla Harghitei powered by Toyota, etapa a cincea a CN de Raliuri Dunlop, au efectuat în această dimineață sesiunea de antrenamente libere – shakedown  – necesară adaptării regaljelor mașinilor la nivelul de aderență și condițiile de concurs ale acetui raliu.

Raliul a început însă joi când timp de trei ore echipajele au defilat prin fața numerosului public din Odorheiu Secuiesc care a a avut răbdarea să-i aplaudepe  toți concurenții, în ciuda ploii care a căzut aproape neîntrerupt.

Ce spun participanţii la Raliul Harghitei

Simone Tempestini: “Shakedown-ul a fost scurt și de mare viteză. Portivit penru a-i da pe invitați. Am avut emoții plăcute. Este unul dintre cele mai autentice shakedown-uri cu care poți impreisona persoanele care se urcă în dreapta fiind foarte rapid și cu multe vârfuri de pantă și viraje mascate. Set-ul a fost confirmat. Am același set-up identic ca și la Cluj și acum urmează să mergem pe probele importante de azi. Vom face o alegere mai optimistă azi, vom pleca cu cea mai tare compozție. Vom face ce știm mai bine”

Vali Porcișteanu: “Am parcurs trei treceri la shakedown, într-un ritm nu foarte alert, fără dictare și doar cu invitați. M-am reacomodat cu mașina pe asfalt și suntem pregătiți pentru primele probe ale raliului! Anvelopele fac întotdeauna diferența, dar cred că azi nu vom avea probleme în alegerea lor, cred că vom porni toți pe varianta de duritate medie”.

Titi Aur: “Chiar dacă la shakedown am încercat mai multe compoziții, pe probe voi porni cu cele tari. Nu sunt prea mult variante iar ceea ce se va întâmpla va fi pentru toată lumea, cum ne va fi norocul. Voi ataca pe toate probele, voi încerca să merg maxim pe toate probele, dar îmi doresc victoria pe superspecială. În rest vreau să ajung să exploatez mașina cât mai corect, dar până când vom ajunge la ritmul pe care îl dorim nu va fi ușor”.

Ajuns le ediția cu numărul 26, Raliul Perla Harghitei se defășoară în actuala configurație, cu cartierul general în municipiul Odorheiu Secuiesc, de cinci ani, 2018 fiind al treilea an de când suprafața de concurs este de asfalt, precedentele 23 de ediții fiind derulate pe drumuri de munte, de pământ. Pentru anul acesta organizatorii au pregătit un traseu de 416 km, dintre care 122 km fiind reprezentați de lungimea celor 12 probe de clasament derulate pe parcursul a două zile. Singura noutate față de ediția precedentă este reconfigurarea probei SuperSpeciale „Arpad Dietrich” care se desfășoară vineri seara în centrul Municipiului Odorheiu Secuiesc.