News

Ce documente sunt necesare imediat după ce ți-a expirat buletinul

04.07.2019 | 21:04
Ce se întâmplă cu informațiile românilor din noile buletine. ”Va exista un acces rapid la datele fiecărei persoane”

FANATIK îți spune ce documente sunt necesare imediat după ce ți-a expirat buletinul. Atenție! Buletinul de identitate poate fi preschimbat cu șase luni înainte de termenul de expirare, dar nu mai puțin de 15 zile! Dacă mergeți să vă schimbați buletinul, chiar și atunci când actul de identitate mai este valabil doar 14 zile, sunteți pasibili de amendă! Aceasta este cuprinsă între 40 și 80 de lei!

Ce documente sunt necesare imediat după ce ți-a expirat buletinul:

  1. actul de identitate expirat sau care va expira plus vechea carte de alegător
  2. certificatul de naştere (original şi fotocopie)
  3. DUPĂ CAZ, în funcţie de situaţia în care te afli
  • certificat de căsătorie  (original şi fotocopie)
  • sentinţa de divorţ definitivă şi irevocabilă/ certificat de divorţ – inclusiv Conventia intre soti cu privire la minori (original şi fotocopie)
  • certificat de deces al soţului/soţiei,  (original şi fotocopie)
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani  (original şi fotocopie)
  • certificatul de căsătorie al părinţilor pentru titularii actelor de identitate expirate care nu au împlinit încă vârsta de 18 ani. (original şi fotocopie)
Ce documente sunt necesare imediat după ce ți-a expirat buletinul
Ce documente sunt necesare imediat după ce ți-a expirat buletinul

Amendă de până la 80 de lei pentru cei cu buletinul expirat

4. Actul prin care se face dovada spaţiului în care locuieşti (vezi care sunt acestea)(copie si original).

  • chiar dacă eşti major, în cazul în care domiciliul din cartea de identitate va fi cel al părinţilor, va fi nevoie să fi însoţit de unul dintre ei.
  • dacă domiciliul este al unei alte persoane (prin luare în spatiu), va trebui să fii însoţit de proprietarul domiciliului.
  • există şi posibilitatea ca proprietarul domiciliului să nu fie prezent şi să fie suficientă o declaraţie a acestuia de luare în spaţiu plus actul de proprietate, care poate fi dată în faţa poliţistului de siguranţă publică, a notarului public ori a funcţionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al României

5. Chitanţa reprezentând contravaloarea:

  • cărţii de identitate (7 lei);
  • cărţii de identitate provizorii (1 leu);

Conform prevederilor legale, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile de la data înregistrării cererii la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor. În situații deosebite, termenul poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

În cazul în care un cetățean se află într-o situație deosebită ce poate justifica solicitarea eliberării actului de identitate într-un termen mai scurt de 5 zile lucratoare (ex. motive medicale, deplasare urgenta in alta localitate sau in alt stat, sustinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operatiuni notariale/bancare/postale, etc), acesta se va adresa conducerii instituției (sefului de birou), care va analiza și va dispune, dupa caz, măsuri pentru soluționarea în timp util a cererii acestuia.

Tags: