News

Ecaterina Andronescu anunță introducerea unei noi probe la Bacalaureat! Cum va fi disciplina de creativitate

29.03.2019 | 19:03
Ecaterina Andronescu anunta introducerea unei noi probe la Bacalaureat Cum va fi disciplina de creativitate

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, vrea să introducă o nouă disciplină la examenul de Bacalaureat! Proba de creativitate, cunoştinţe, abilităţi, aptitudini şi atitudini, pe care o propune pentru Bacalaureat, va integra mai multe discipline şi va oferi o imagine despre informaţiile acumulate de elev şi modul în care poate să le folosească în practică.

Proba nouă la Bacalaureat va testa cunoştinţele acumulate de elevi din mai multe domenii

Ministrul a venit la demararea viziunii sistemice “Educaţia ne uneşte” cu o serie de propuneri care ar trebui să revoluţioneze sistemul de educaţie din România şi să-l aducă mai aproape de timpurile noastre. Printre propunerile făcute de Ecaterina Andronescu se numără şi nu mai puţin de patru tiuri de Bacalauret!

Bac T (tehnologic), Bac A1 (pentru absolvenţii programelor de studii liceale de ştiinţe), Bac A2 (pentru absolvenţii programelor de studii liceale socio-umaniste) şi Bac V (pentru absolvenţii programelor de studii liceale vocaţionale) sunt cele patru tipuri de Bacalaureat la care se gândeşte Andronescu.

Elevilor le vor fi testate cunostintele din mai multe domenii

Andronescu vrea să dea liber creativităţii elevilor

“Eu cred că obligaţia noastră este să dezvoltăm un învăţământ creativ. Un om care nu produce idei, un om care nu este capabil să fie creativ în fiecare zi, nu se poate ridica de la orizontală, metaforic vorbind. De aceea, eu cred că obligaţia învăţământului este să pună accent pe creativitatea elevului.

Să nu omoare creativitatea prin autoritate excesivă, să îl lase pe elev să producă idei în clasă, să caute soluţii, chiar dacă nu întotdeauna soluţia cu care vine elevul este perfectă sau cea bună. Dar el a gândit soluţia aceea. Trebuie să îl determinăm să gândească, să îi formăm aceste mecanisme.

Această probă este văzută ca o probă care integrează mai multe discipline şi care ne arată nouă dacă cel şcolit a înţeles ceea ce i s-a predat, a înţeles ceea ce a acumulat în cunoaştere şi poate să folosească aceste acumulări în practică. (…) Încercăm să ne uităm puţin pe organigrama ministerului şi chiar să avem acolo o structură care să se ocupă de această latură a creşterii puterii de imaginaţie, de creativitate, de inovare a elevilor”, a explicat ministrul.

În ceea ce priveşte introducerea unui an suplimentar de pregătire pentru elevii care nu fac faţă examenului de Evaluare naţională, Ecaterina Andronescu a menţionat că acesta este menit să ajute la recuperarea decalajelor.

“Ne confruntăm de mai mulţi ani de zile cu rezultate nu tocmai fericite la examenul de Evaluare naţională, după clasa a VIII-a. Cei care nu promovează acest examen merg în continuare, parcurg fie studiile de profesionalizare, fie studiile liceale şi ne trezim că nu promovează examenul de Bacalaureat. De ce? Pentru că marea lor majoritate nu reuşesc să recupereze decalajele pe care le-au înregistrat faţă de programa pe care au parcurs-o.

Ca urmare, nu putem să mergem mai departe şi să ne facem că aceste lucruri nu sunt aşa. De aceea, vom încerca, pe de o parte, în interiorul ciclului, prin evaluare şi prin remediere, să eliminăm aceste lacune şi, în măsura în care pentru unii nu vom reuşi, gândim că pentru ei poate anii de gimnaziu nu sunt suficienţi şi atunci putem să gândim un an suplimentar”, a spus ea.

Andronescu a subliniat că toate ideile lansate sunt doar propuneri care urmează să fie supuse dezbaterii publice, iar la discuţii vor participa reprezentanţi ai profesorilor, sindicatelor şi părinţilor.