Ministerul Educației propune o serie de modificări importante în structura examenului Evaluării Naționale. Astfel, odată cu intrarea în vigoare a acestora, elevii claselor a VIII-a din întreaga țară ar urma să susțină cinci probe. Profesorii avertizează, însă, că există riscul să avem de-a face cu o nouă „generație de sacrificiu”.
Conform propunerilor înaintate de ministerul condus în ultima vreme de interimarul Daniel Breaz, se va introduce noțiunea de portofoliu educațional, care va cuprinde rezultatele celor cinci probe ale Evaluării Naționale:
Profesorii sunt, însă, sceptici în privința șanselor ca aceste modificări să fie până la urmă implementate, în condițiile în care nu există o programă clară, cu modele de teste care să-i pregătească pe elevi pentru un astfel de examen.
„Fiindcă este o modificare care vizează şi tipul de admitere în liceu consider că trebuia precedată de anumite măsuri, în paralel cu schimbarea planului cadru şi al manualelor. Mă refer la anumite programe de formare a profesorilor, la elaborarea şi lansarea unor modele de teste, eventual la pilotarea noului test de evaluare. Este o idee bună, dar părerea mea este că pentru a o introduce era nevoie de o perioadă în care şi profesorii şi elevii să se poate acomoda”, a declarat Elvira Rotundu, director al Colegiului „Costache Negruzzi” din Iaşi.