În 1987, revista Autocar a testat in repetate randuri masina romaneasca, ARO 10, care se exporta in Marea Britanie sub numele de Dacia Duster, de unde si numele actualei generatii de SUV-uri autohtone. Dacia Duster a fost pusa fata in fata cu Lada Niva. Dupa care, un alt test-drive cu un Duster GLX, adica un ARO hardtop.
Seriile ARO 10 au intrat in productie din 1980 ca automobile 4×4 echipate cu motoare produse de Dacia, de 1289 cmc cu o putere de 54 CP si o viteza maxima de 90 km/h si din 1984 echipate cu motoare 1397 cmc cu 65 CP si o viteza maxima de 118 km/h. In perioada anilor ’80 au avut un mare succes in export, dar a fost de scurta durata deoarece au aparut probleme de fiabilitate si dimensiunile reduse ale rotilor, fiind aceleasi ce erau folosite si de modelele Dacia, limitand astfel performantele off-road.
Aro 10 a fost exportat in Marea Britanie sub numele de Dacia Duster, iar in alte tari si sub numele de Dacia 10.
Citeste mai mult pe RTV.NET