MAI reglementează procedura de ridicare a maşinilor şi vrea să interzică parcarea pe trotuar

Mai mulţi reprezentanţi ai MAI au prezentat,marţi, într-o dezbatere publică, proiectul hotărârii Guvernului pentru completarea Regulamentului prin care se reglementează procedura de ridicare a...
13.07.2016 | 00:07
MAI reglementeaza procedura de ridicare a masinilor si vrea sa interzica parcarea pe trotuar

Mai mulţi reprezentanţi ai MAI au prezentat,marţi, într-o dezbatere publică, proiectul hotărârii Guvernului pentru completarea Regulamentului prin care se reglementează procedura de ridicare a maşinilor şi se introduce ca regulă interzicerea parcării pe trotuar.

Aceste acte normative au fost iniţiate ca urmare a unor hotărâri judecătoreşti date de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de Curtea de Apel Bucureşti, prin care s-a decis că ridicarea de maşini nu se mai poate realiza pe baza hotărârilor consiliilor locale şi prin care Guvernul a fost obligat să emită proceduri în acest domeniu. Au fost astfel iniţiate un proiect de HG care reglementează procedura de ridicare a maşinilor şi un proiect de lege care să introducă responsabilităţi şi pentru autorităţile locale care vor gestiona această activitate.

„Trebuie să plecăm puţin de la principiul de bază. Noi avem acum o modificare a unei hotărâri de Guvern care ne lasă într-un spaţiu şi într-un text al ordonanţei pe care îl avem în vigoare şi noua lege, în care noi am stabilit nişte cazuri în care se ridică (maşinile — n.r.), cazuri distincte, identificate, ca să nu mai avem discuţii că acolo s-a ridicat sau acolo nu s-a ridicat, să nu ridicăm între blocuri, să nu ridicăm în zonele unde nu o impune într-adevăr situaţia. (…) Hotărârea o punem în aplicare ca urmare a deciziei Înaltei Curţi. Dar noi încercăm să rezolvăm toată problema prin acel proiect de lege, unde rezolvăm întregul cadru legal al opririlor, staţionărilor şi ridicărilor”, a explicat Florentin Brăcea, şeful Direcţiei Rutiere a Poliţiei Române, în dezbaterea care a avut loc la Centrul Cultural al MAI.

El a precizat că în prezent pot fi ridicate doar maşinile de pe partea carosabilă. „Acum se pot ridica maşinile doar de pe partea carosabilă. Noi, în noul proiect de lege, (…) am zis că se pot ridica şi maşinile de pe trotuar şi instituim nişte reguli pentru parcarea pe trotuar — să fie unde locul permite acest lucru, unde avem marcaje, unde avem indicatoare, unde administratorul drumului şi-a dat un aviz şi bineînţeles ne solicită nouă, Poliţiei Rutiere, acest lucru”, a spus Florentin Brăcea.

Acesta a precizat că sunt prevăzute în proiecte şi măsuri în cazul şoferilor care se vor încuia în propriile maşini pentru ca acestea să nu fie ridicate. „Am prevăzut să nu le mai ridicăm, dar sunt metode poliţieneşti de a-i scoate din maşină pe acei conducători auto”, a explicat Brăcea.

Pe de altă parte, în timpul dezbaterilor, Cristina Manda, subsecretar de stat în MAI, a afirmat că prin proiectul de lege pentru modificarea OUG 195/2002 se încearcă şi responsabilizarea autorităţilor publice locale.

„Este clar că fiecare dintre noi, care trăim în oraşul acesta şi nu numai în oraşul acesta, suntem sufocaţi de problematica legată fie de trotuar atunci când suntem pietoni, fie de circulaţia pe drumul public, de modul în care se parchează. (…) Oamenii încearcă în mod major să respecte legea, problema pe care o avem însă şi este una reală este că în acest moment Poliţia, Ministerul de Interne, poate veni cu o parte din măsurile legislative în a reglementa ceea ce se constată că lipseşte din legislaţie. (…) Ce încercăm prin acest proiect de lege este (…) să responsabilizăm cumva şi autoritatea publică locală”, a explicat Cristina Manda.

Sursă: www.libertatea.ro