News

Perle Evaluarea Națională! Cele mai tari perle de la Capacitate, din ultimii ani

20.06.2018 | 12:17
Elevii s-au intrecut in perle la Evaluarea Natională

Elevii de clasa a VIII-a au susținut examenul de Evaluare Națională. Ca de fiecare dată, profesorii care au corectat lucrările au găsit texte care mai de care mai amuzante. Dacă se putea trece examenul cu umor involuntar, atunci elevii respectivi ar fi fost premianți. Însă lucrurile nu stau așa. Totuși, textele rămân și sunt savuroase! Iată câteva dintre perlele de la Evaluarea Națională! Vezi AICI totul despre Evaluarea Națională 2018!

”Nu am fost într-o cetate, dar voi povesti o întâmplare dintr-o stațiune all inclusive, adică tot inclusiv”. 

”Personajele vor să își lase mâncarea de frică să nu-i trosnească ursul”.

 ”Textul nu are idei secundare. Toate sunt super principale şi îmi e jena să aleg”.

 ”Personajele vor să îşi lase mâncarea de frică să nu-i trosnească ursul”. 

“Oamenii s-au gândit să facă pe morţii sau să se caţere într-un copac, pentru că nu puteau să le facă pe amândouă”. 

”Sensul cuvântului crengi e boscheţi”. 

”În “de-acolo” cratima a fost folosită degeaba. Putem folosi liniuţa când ne grăbim, dar numai când foarte tare”.

”Perle” Evaluarea Națională! Ce este genul liric? Elevii au încercat să răspundă!

În 2017, candidaților li s-a cerut să motiveze apartenență la genul liric a poeziei “Ploaia”, de Magda Isanos. Explicațiile unor absolvenți de clasă a 8-a au depășit toate barierele.

“O trăsătură a genului liric este că oamenii nu vor să citească poezii, în zilele noastre vrem mai multă acțiune”. “Poezia aparține genului liric pentru că nu ții minte nimic din ea”. 

“Genul liric este atunci când ploaia sună ca o liră”. “Genul liric este făcut de femei cu trăsături frumoase, care vor să arate că au succes la bărbați”. 

“Genul liric este atunci când autorul are, de fapt, în cap o melodie, dar nu știe exact notele și până la urmă scrie versuri”.

Perle Evaluarea Natională. “Figura de stil” le-a dat bătăi de cap elevilor, la fel ca și rolul cratimei

“Domnișoară poetă a făcut o figură frumoasă, cum se spune la fotbal, numai că ea a făcut mai multe”.

 “O figură de stil este “frumusețea dintâi”, adică este o expresie că la țara”. 

“Funcția cratimei este de unire sau de despărțire, în funcție de cum se simte scriitorul atunci”.

Elevilor li s-a cerut să redacteze o narațiune în care să prezinte o întâmplare reală sau imaginară, din timpul unei întreceri sportive. Textele sunt savuroase!

“Exact când am dat eu gol s-a bușit tabelul de scor. Și am zis: să mor io! Exact ca la școală. Când să vina vacanță și să scap mă luați cu examenele”.

 “Aș fi vrut să particip și eu, dar eram plin de muci”. 

“Toate echipele trăgeau la victorie, pentru că premiul întâi le aducea o cârcă de bani”.

 “Când a ieșit primul, maratonistul a scos un sunet de bucurie, că un guițat puternic”.