Scandalul vagoanelor cancerigne este departe de a fi încheiat. CFR Călători a depus o plîngere penală împotriva societăţii Remarul 16 Februarie din Cluj, prin care cere recuperarea unui prejudiciu de peste 87 de milioane de lei. Şi asta după ce compania din Cluj-Napoca ar fi livrat, în 2005, 34 vagoane de tren în izolaţia cărora s-ar fi găsit azbest.
În plîngerea depusă la Parchetul de pe lîngă Tribunalul municipiului Bucureşti, CFR arată că în pereţii şi podeaua a 34 de vagoane achiziţionate de la Remarul se găseşte azbest, substanţă cancerigenă, interzisă În Uniunea Europeană şi în România.
Acum, CFR Călători cere rezilierea contractului şi instituirea unui sechestru asigurator asupra bunurilor companiei Remarul 16 Februarie.
Patronul de la Remarul susţine însă că aceste presiuni se fac asupra sa după ce ar fi refuzat să scadă cu pînă la 35% preţul de reparaţii a unor vagoane ale CFR.
Acesta susţine că nu a primit nicio înştiinţare privind chemarea în judecată şi că livrările de vagoane s-au făcut potrivit legii.
În luna august, experţii Corpului de Control al Guvernului au început o investigaţie la CFR Călători fără ştirea premierului. Informaţia a fost confirmată pentru Digi24 chiar de directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu. Premierul nu îşi aminteşte, însă, despre aceste verificări.