Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a semnat un contract pentru un nou pod în zona de nord a Bucureștiului. Astfel, autoritățile se laudă că vor lansa până la sfârșitul lui 2020 un pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina, în zona Doamna Ghica.
Gabriela Firea a vorbit despre noul proiect de infrastructură din Capitală: “Acest proiect de infrastructura este extrem de necesar pentru Bucuresti si va contribui decisiv la fluidizarea traficului intr-o zona foarte aglomerata a Capitalei. La propunerea mea, la inceputul anului, au fost aprobati in Consiliul General indicatorii tehnico-economici, iar acum am semnat contractul pentru proiectare si executie.”
Contractul presupune proiectarea, care va dura 3 luni de zile si executia lucrarilor, estimata la 12 luni. Conform studiului de fezabilitate realizat de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă București S.A., pasajul va avea cate 2 benzi pe sens”, a mai spus edilul Capitalei.
Costul lucrărilor se ridică la 28 de milioane de euro, iar autoritățile susțin că acest proiect va ajuta foarte mult la fluidizarea traficului din zonă. Partea carosabilă va fi extinsă de la 4 la 6 benzi, iar stațiile de autobuz vor fi păstrate:
„Proiectul va începe din zona intersecției străzii Doamna Ghica cu Bulevardul Lacul Tei. Accesul spre pasaj va fi reconfigurat, iar partea carosabilă va fi extinsă de la 4 benzi la 6 benzi. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate ținând cont de noua configurație stradală, pentru asigurarea unei circulații fluente.
De asemenea, in conformitate cu discuțiile avute cu membrii Comisiei Tehnice de Circulație, s-au păstrat numărul și poziția celor trei stații de autobuz. Trotuarele se vor proiecta pe ambele parti ale arterei și vor avea o lățime de minimum 1.5 metri. Astfel se va ține cont de caracteristicile funcționale și de intensitatea circulatiei pietonilor.
Avantajele realizarii acestui proiect sunt incontestabile: se vor elimina blocajele de trafic din zona, va creste viteza de circulatie si accesibilitatea zonei, se va reduce rata accidentelor prin adoptarea unor masuri de siguranta, realizarea pasajul avand impact si asupra mediului prin reducerea prafului, zgomotului, noxelor, preluarea şi descărcarea apelor pluviale”, se arată într-un comunicat al PMB.