News

Probleme la CFR! Ce se va întâmpla cu sute de mecanici de locomotivă. Anunțul sindicaliștilor

10.06.2019 | 16:39
CFR Calatori lasa 700 de mecanici de locomotiva sa iasa la pensie

CFR Călători va rămâne fără 700 de mecanici de locomotivă, deși compania se confruntă deja cu un deficit de personal! Actuala conducere a companiei CFR Călători a decis ca toţi mecanicii de locomotivă care ajung la vârsta de pensionare să iasă la pensie. Practic, până la sfârşitul acestui an, CFR Călători va pierde 700 de mecanici de locomotivă.

700 de mecanici de locomotivă se vor pensiona până la finele anului

Sindicaliștii acuză conducerea CFR Călători că vrea să blocheze activitatea companiei încă din timpul sezonului estival! “Cea mai recentă măsură luată de directorul general Valentin Dorobanţu frizează ridicolul. Aces-ta a decis ca toţi mecanicii de locomotivă care ajung la vârsta de pensionare să iasă la pensie.

Practic, până la sfârşitul acestui an, CFR Călători va pierde 700 de mecanici de locomotivă, în condiţiile în care ne confruntăm deja cu un deficit de personal în aceas-tă ramură a activităţii noastre. Iar în schimbul acestora, nu avem pe cine să angajăm, deoarece cursurile de calificare pentru viitorii mecanici sunt foarte rare şi durează un an şi jumătate.

CFR Calatori mecanici de locomotiva
CFR Calatori se confrunta cu un deficit de mecanici de locomotiva

CFR Călători suferă de un deficit de personal

L-am întrebat pe directorul Dorobanţu de ce a luat această măsură, iar dânsul mi-a spus că are la bază un studiu de impact. Studiul acesta de impact nu coincide deloc cu realitatea din companie, a cărei activitate riscă să fie blocată, mai ales acum, în perioada sezonului estival, când nimeni dintre noi nu îşi ia concediu, când avem trenuri suplimentare spre mare, din toate colţurile ţării”, a declarat pentru Ziarul Bursa Rodrigo Maxim, pre-şedintele Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).

O altă cauză a lipsei de mecanici de locomotivă din cadrul companiei feroviare de transport călători o reprezintă venitul salarial foarte mic, conform celor declarate de Rodrigo Maxim. Acesta susţine că un mecanic de locomotivă aflat în prag de pensionare are acum un salariu de încadrare, de bază, de 3000 de lei, în condiţiile în care un tânăr mecanic angajat de companiile private din domeniu are un salariu de bază de 4000 de lei lunar.

În aceste condiții, o parte dintre mecanicii de la CFR Călători au ales să se mute în sectorul privat, iar locurile acestora nu au fost ocupate, deoarece nu există pe piaţa muncii numărul necesar de noi mecanici de locomotivă. Rodrigo Maxim susţine că mecanicii care sunt trimişi la pensie de directorul Valentin Dorobanţu se vor orienta spre sectorul privat, ce are şi el nevoie acută de personal de specialitate în acest domeniu.

Referitor la salarizare, liderul sindical ne-a mai spus că în acest moment reprezentanţii salariaţilor negociază cu conducerea CFR Călători viitorul contract colectiv de muncă, deoarece actualul contract expiră la 15 iulie, adică exact în mijlocul sezonului estival.